در حال بارگذاری ...

۱۴ کیلومتر باند دوم بزرگراه اردبیل – سرچم بازگشایی شد

بزرگراه اردبیل به سرچم به طول ۱۸۰ کیلومتر و با گذر از استان‌های اردبیل ، آذربایجان شرقی و زنجان در منطقه سرچم به شریان آزادراهی کشور متصل و کوتاه ترین و سریع ترین مسیر ارتباطی مرکز استان به پایتخت و مرکز کشور است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از بازگشایی موقت ۱۴ کیلومتر از باند دوم بزرگراه اردبیل - سرچم جهت تردد ایمن و رفاه حال مردم و مسافران تابستانی خبر داد .

محبوب حیدری اظهار کرد : در راستای ساماندهی و روان سازی حجم بالای تردد در مسیر اردبیل به سرچم و همچنین ارتقا سطح ایمنی در این محور مهم این بازگشایی موقت با صلاحدید مسئولین ارشد استان انجام گرفته است . این بازگشایی مربوط به اتمام عملیات اجرایی قطعه ۷ باند دوم بزرگراه مهم و راهبردی اردبیل به سرچم ، بزرگراه ۱۸۰ کیلومتری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد : برای اتمام و تکمیل این قطعه و پروژه راهسازی نزدیک به ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است . این بازگشایی در راستای رفاه حال مردم ، گردشگران و مسافران تابستانی انجام شد و به زودی با حضور مسئولین ارشد استان و وزارتخانه متبوع به صورت رسمی افتتاح و بهره برداری خواهد شد .

این مقام مسئول در ادامه افزود : بهره برداری از ۱۷ کیلومتر پروژه بزرگراهی مسیر مهم و راهبردی اردبیل به سرچم در اواخر اسفند ماه سال گذشته و آستانه سال جدید ، خدمت ماندگار دیگری از راه و شهرسازی استان اردبیل به مردم عزیز و مسافرین نوروزی بود .

وی گفت : بزرگراه اردبیل به سرچم به طول ۱۸۰ کیلومتر و با گذر از استان‌های اردبیل ، آذربایجان شرقی و زنجان در منطقه سرچم به شریان آزادراهی کشور متصل و کوتاه ترین و سریع ترین مسیر ارتباطی مرکز استان به پایتخت و مرکز کشور است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در پایان ضمن قدردانی از پیمانکار و عوامل فعال قطعه ۷ محور و بزرگراه اردبیل _ سرچم اظهار کرد : با توجه به نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی احداث ، تکمیل و توسعه پروژه های بزرگراهی به عنوان پیشران توسعه استان در اولویت برنامه های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل قرار دارد .




مطالب مرتبط

پنج یا شش سال گذشته برای تمام راه‌های شریانی استان ردیف ملی اخذ شده و در حال حاضر در همه راه‌های مواصلاتی استان با بهره‌مندی از پیوست بودجه پروژه‌های توسعه بزرگراهی در حال اجرا است که از شمال تا جنوب استان اجرای پروژه‌های متعددی را در قالب توسعه بزرگراه‌ها در مرحله اجرا ...

|

تلاش ما بر این است در روزهای گردشگری برای تسهیل در عبور و مرور در این محور عبور موقت از تونل داده شود . از بابت مشکلات مالی که گریبانگیر پروژه های عمرانی و راهسازی استان شده است خوشبختانه پروژه احداث تونل شمالی حیران جزو پروژه هایی است که در استان همه مسئولین همسو شدند و در ...

|

با مدیریت و جدیت پیمانکار این پروژه امروز شاهد پیشرفت فیزیکی ۵۹ درصد در این تونل هستیم و انتظار می رود ضمن سرعت دادن به روند عملیات اجرایی و اهمیت دادن به کیفیت کارهای اجرایی بتوانیم با بهره برداری از این تونل مشکل ترافیکی ورودی و خروجی این تونل برطرف گردد .

|

علیرغم عدم پرداخت مطالبات پیمانکار پروژه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان این پروژه فعال بوده و در صورت تامین منابع مالی و تخصیص اعتبار لازم ، با تکمیل و بهره برداری این محور شاهد افزایش ایمنی تردد مسیر خواهیم بود .

|

نظرات کاربران