در حال بارگذاری ...
  • پهلوگیری دومین کشتی حامل ۵۴ هزار تن کالای اساسی در بندر شهید بهشتی چابهار

    زیرساخت‌های بندری و تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری موجود در بندر شهید بهشتی چابهار امکان ورود به بندر ، پهلودهی و تخلیه کشتی های پهن پیکر را در بندر چابهار فراهم و تخلیه آنها را تسهیل کرده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پهلوگیری دومین کشتی حامل ۵۴ هزار تن کالای اساسی در بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد .

    قاسم عسکری نسب با اعلام این خبر افزود : با پهلوگیری و تخلیه کشتی ۱۲۰ هزار تنی فله در بندر شهید بهشتی چابهار ، ۵۴ هزار تن محموله گندم در شهید بهشتی جابه جا شد .

    وی افزود : این محموله پس از تخلیه از کشتی و بارگیری به وسیله کامیون به انبارهای خارج از بندر انتقال و به مقاصد هدف منتقل شد .

    عسکری نسب با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۵۴ هزار تن گندم در بندر شهید بهشتی تخلیه شده است گفت : زیرساخت‌های بندری و تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری موجود در بندر شهید بهشتی چابهار امکان ورود به بندر ، پهلودهی و تخلیه کشتی های پهن پیکر را در بندر چابهار فراهم و تخلیه آنها را تسهیل کرده است .

    بندر شهید بهشتی چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش از ۸ میلیون تن انواع کالا و آبخور (عمق پای اسکله) ۱۷ متر امکان پهلوگیری کشتی های بزرگ بیش از صد هزار تنی را دارد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ برای نخستین بار کشتی حامل ۱۰۶ هزار تن کالا در اسکله‌های بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری و عملیات تخلیه آن آغاز شد ...

    |

    در حال حاضر هیچ گونه محدودیتی در تخلیه و بارگیری تجهیزات صنایع تکمیلی با وجود تجهیزات استراتژیک در بندر شهید بهشتی چابهار وجود ندارد و این بندر آمادگی لازم جهت انجام عملیات ایمن تجهیزات فوق سنگین را دارا می باشد .

    |

    پیش بینی می شود این پروژه زودتر از برنامه پیش بینی شده به مرحله بهره برداری برسد و ظرفیت انبارش کالا در بندر شهید بهشتی افزایش باید .

    |

    بخش خصوصی بازوی اجرایی سازمان بنادر و دریانوردی برای عملیاتی کردن اهداف کلان در بندر شهیدبهشتی چابهار است و به عنوان شریک تجاری در مسیر تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور پا به پای سازمان بنادر و دریانوردی گام بر می‌دارد .

    |

    قرارداد تجهیز و بهره برداری از پایانه های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار با جمهوری هند در مراسمی با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ایران و سارباناندا سونوال وزیر بنادر ، کشتیرانی و آبراهه های جمهوری هند ، در ۲۴ اردیبهشت ماه توسط مدیر کل بنادر و دریانوردی ...

    |

    نظرات کاربران