در حال بارگذاری ...

قطعه آخر بزرگراه قم - نیزار بازگشایی شد

این جاده که در گذشته محور قدیم قم - اصفهان شناخته می‌شد ، با تکمیل و تبدیل آن به عنوان محور بزرگراهی، پشتیبان و کمک کننده ، آزادراه قم - اصفهان خواهد بود و بخشی از ترافیک این محور را پوشش می‌دهد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از بازگشایی قطعه آخر و جدید الاحداث قم - نیزار خبر داد .

حسین زنجیرانی فراهانی اظهار کرد : محور بزرگراهی قم - نیزار یکی از محورهای اصلی استان قم است که در طول یک دهه گذشته طی پروژه‌ها و مراحل مختلف عملیات چهار خطه نمودن آن در دستور کار قرار گرفته است . آخرین عملیات اجرایی انجام گرفته، چهار خطه کردن ۱۰ کیلومتر از این محور ، حدفاصل کیلومتر ۳۰ در محدوده روستای چشمه علی تا انتهای حوزه استحفاظی استان است که امروز بازگشایی شد .

زنجیرانی به هزینه و اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی اجرای این پروژه اشاره کرد و توضیح داد : عملیات احداث این قطعه از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و شهریور سال جاری به اتمام رسید .

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان قم، با تکمیل قطعه آخر محور بزرگراهی قم - نیزار و با افزایش تعداد خطوط ورودی و خروجی به دو خط رفت و دو خط برگشت شاهد روان شدن ترافیک ، افزایش ایمنی و کاهش زمان سفر در زمان اوج سفر و کم شدن تصادفات در محدوده تعریف شده خواهیم بود که این امر موجب رضایت مندی ساکنین محلی و گردشگران خواهد شد .

زنجیرانی افزود : همچنین با بازگشایی این قطعه ، مشکلات ترافیکی و آمد و شد کارخانه سیمان و روستای نیزار و معادن اطراف حل خواهد شد و مسیر دلیجان به سمت قم و بالعکس نزدیکتر می‌شود که کاهش مصرف سوخت را در پی دارد . با ایجاد سایت‌های نهضت ملی مسکن طایقان و پرنیان شاهد افزایش تردد خواهیم بود که اهمیت وجود جاده ایمن و استاندارد برای ساکنین را دوچندان می‌کند .

زنجیرانی گفت : این جاده که در گذشته محور قدیم قم - اصفهان شناخته می‌شد ، با تکمیل و تبدیل آن به عنوان محور بزرگراهی، پشتیبان و کمک کننده ، آزادراه قم - اصفهان خواهد بود و بخشی از ترافیک این محور را پوشش می‌دهد .

وی در خصوص جزییات تردد خودروهای عبوری از محدوده امامزاده عبدالله نیزار توضیح داد : از این پس مسیر رفت خودروهای عبوری ، از محدوده روستای چشمه علی تا انتهای حوزه استحفاظی و مسیر برگشت به سمت قم ، راه موجود خواهد بود .

زنجیرانی در پایان خاطرنشان کرد : از تمامی رانندگان و خودروهای عبوری درخواست می‌شود در هنگام عبور از محدوده امامزاده عبدالله(ع) و روستای چشم علی ، از سرعت خود کاسته و با توجه به تابلوهای راهنمایی و اطلاعاتی تعیین مسیر کنند .




مطالب مرتبط

زمان اجرای این پروژه ۳۶ ماهه و اعتبار مورد نیاز حدود ۴۵۰ میلیارد تومان است . کاهش تصادفات ، ایمنی مسیر و چهار خطه شدن مسیر رفت و برگشت برای تردد کنندگان و خودروهای عبوری از جمله مزایای این پروژه است .

|

احداث پل جدید ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تامین اعتبارات لازم در سال ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از آغاز ساخت قطعه دوم بزرگراه قدیم قم - تهران به طول حدود ۱۸ کیلومتر خبر داد .

|

نظرات کاربران