در حال بارگذاری ...
  • اخذ ردیف ملی برای تمام راه‌های شریانی استان اردبیل

    پنج یا شش سال گذشته برای تمام راه‌های شریانی استان ردیف ملی اخذ شده و در حال حاضر در همه راه‌های مواصلاتی استان با بهره‌مندی از پیوست بودجه پروژه‌های توسعه بزرگراهی در حال اجرا است که از شمال تا جنوب استان اجرای پروژه‌های متعددی را در قالب توسعه بزرگراه‌ها در مرحله اجرا داریم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : برای تمام راه‌های شریانی استان ردیف ملی اخذ شده و در حال حاضر در همه راه‌های مواصلاتی پروژه‌های توسعه بزرگراهی در حال اجرا است .

    محبوب حیدری اظهار کرد : راه و شهرسازی حوزه‌های متعددی را از ساخت مسکن ، ساختمان‌های دولتی و عمومی ، احداث مجموعه‌های فرهنگی و هنری ، پروژه‌های بزرگراهی تا اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری و مرمت آثار تاریخی بر عهده دارد . استان اردبیل به لحاظ برخورداری از بزرگراه از یک فقر تاریخی رنج می‌برد که در سال‌های اخیر تلاش کردیم تا بخشی را با توسعه و احداث بزرگراه‌ها در محورهای شریانی برطرف کنیم .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : پنج یا شش سال گذشته برای تمام راه‌های شریانی استان ردیف ملی اخذ شده و در حال حاضر در همه راه‌های مواصلاتی استان با بهره‌مندی از پیوست بودجه پروژه‌های توسعه بزرگراهی در حال اجرا است که از شمال تا جنوب استان اجرای پروژه‌های متعددی را در قالب توسعه بزرگراه‌ها در مرحله اجرا داریم .

    حیدری افزود : ۱۸۵ کیلومتر احداث بزرگراه قبل از دولت سیزدهم در این استان به انجام رسیده بود که در دولت شهید رئیسی ۵۲ کیلومتر در سال ۱۴۰۱ مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت و در ادامه توسعه ۱۸۰ کیلومتر احداث بزرگراه برنامه ریزی و هدف‌گذاری شد که به طول بزرگراه‌های استان اضافه شود .

    وی در ادامه خاطرنشان کرد : از ۳۵ کیلومتر محور اردبیل - سرچم ۲۱ کیلومتر در پایان سال ۱۴۰۲ زیر ترافیک رفت و ۱۴ کیلومتر نیز در روزهای اخیر بازگشایی و زیر بار ترافیک خواهد رفت که افتتاح رسمی آن با حضور مقامات عالی کشوری و استانی اتفاق خواهد افتاد . جا دارد به خاطر تأمین اعتبارات لازم برای پروژه‌های بزرگراهی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و حمایت‌های استاندار با تمام کمبودهای منابع مالی قدردانی کنیم .

    حیدری بیان کرد : احداث ۵۰۰ کیلومتر توسعه بزرگراهی در اولویت اداره کل راه و شهرسازی استان است که به دلیل تردد بیشتر در محورهای شریانی و تصادفات جاده‌ای در این محدوده‌ها، باید توسعه بزرگراهی در این استان رقم بخورد و در این زمینه منتظر تأمین منابع و اعتبارات مورد نیاز هستیم .

    وی با تقدیر از زحمات تلاش‌های پیمانکاران ، به مطالبات یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی این اداره کل اشاره کرد و ادامه داد : ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات لازم برای تکمیل بزرگراه‌های استان مورد نیاز بوده که این امر نیازمند همکاری همه جانبه مسولان است .




    مطالب مرتبط

    این طرح در جهت ارتقا کارایی ، کاهش هزینه‌ها و افزایش ایمنی جاده‌ها و با برداشت اطلاعات و داده‌های خرابی و ناهمواری رویه راه‌ها با استفاده از دستگاه هوشمند لیزری و تصویربرداری پیشرفته انجام می‌شود .

    |

    بزرگراه اردبیل به سرچم به طول ۱۸۰ کیلومتر و با گذر از استان‌های اردبیل ، آذربایجان شرقی و زنجان در منطقه سرچم به شریان آزادراهی کشور متصل و کوتاه ترین و سریع ترین مسیر ارتباطی مرکز استان به پایتخت و مرکز کشور است .

    |

    این دستگاه برای تعیین و ارزیابی شاخص ناهمواری و خرابی رویه راه مورد استفاده قرار می‌گیرد و قادر است هنگام حرکت بر روی روسازی، اطلاعاتی از خرابی رویه راه ارائه دهد .

    |

    تلاش ما بر این است در روزهای گردشگری برای تسهیل در عبور و مرور در این محور عبور موقت از تونل داده شود . از بابت مشکلات مالی که گریبانگیر پروژه های عمرانی و راهسازی استان شده است خوشبختانه پروژه احداث تونل شمالی حیران جزو پروژه هایی است که در استان همه مسئولین همسو شدند و در ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس از اجرای ۴۲۰۰ کیلومتر اصلاح رویه راه‌ها ، اعم از روکش آسفالت ، لکه ...

    |

    نظرات کاربران