در حال بارگذاری ...

تأمین‌ ۸۰ درصد نیاز جاری ناوگان کشتیرانی‌ از محل صنایع داخلی

بزرگترین کشتیرانی تجاری منطقه غرب آسیا و شانزدهمین خط کانتینری جهان در اختیار ایران است که ‌این نشان‌دهنده پیشرفت فنی و علمی کشور در عرصه دریا و بیانگر اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران در جهان است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ در راستای حمایت از تولید داخل ، ۸۰ درصد از نیاز جاری ناوگان کشتیرانی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار ، از محل صنایع داخلی تأمین شده است .

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد‌ که ‌دوم شهریور‌ امسال وارد پنجاه و هفتمین سال فعالیت خود شد و امروز ۱۴۰ فروند انواع شناور ملکی با ظرفیت ۵ میلیون تُن حمل بار و ۳۰۰ هزار TEU کانتینر دارد .

در راستای حمایت از تولید داخل ، ۸۰ درصد از نیاز جاری ناوگان به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار ، از محل صنایع داخلی تأمین شده است .

کشتیرانی در دوران پس از انقلاب اسلامی بود که با ایجاد خطوط منظم کانتینری به اقصی نقاط جهان ، به‌ پیشرفت در عرصه‌ دریانوردی و حمل و نقل بین‌المللی ‌دست یافت و امروز ۳۸۰۰ نفر پرسنل دریایی این شرکت‌ ایرانی هستند .

در راستای توسعه حمل و نقل ترکیبی ، ۱۵۰۰ دستگاه انواع واگن و ۱۵۰ دستگاه کامیون و کشنده به ناوگان کشتیرانی افزوده شد ضمن آنکه به عدد حمل ۱۰۸ هزار TEU کانتینر و ۱ میلیون ۴۰۰ هزار تُن کالا در مسیر قالب کریدورها دست یافت .

‌کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ بدون تکیه بر خارجی‌ها و با تلاش متخصصان داخلی در دوران تحریم‌های ظالمانه در «خط اول دفاعی» کشور فعال است‌ و سال ۱۴۰۲ رکورد ۲۸ میلیون تُن حمل بار و رکورد تخلیه و بارگیری بیش از ۶۶ هزار TEU کانتینر در بندر چابهار را ‌برای نخستین بار ثبت کرد .

طبق اعلام‌ کشتیرانی جمهوری اسلامی ، بزرگترین کشتیرانی تجاری منطقه غرب آسیا و شانزدهمین خط کانتینری جهان در اختیار ایران است که ‌این نشان‌دهنده پیشرفت فنی و علمی کشور در عرصه دریا و بیانگر اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران در جهان است .




مطالب مرتبط

گروه کشتیرانی بر تأمین حداکثری نیاز‌های خود از تولیدات داخلی تاکید دارد که به همین منظور بیش از ۸۳ درصد از ملزومات مورد نیاز ناوگان از داخل تهیه و تامین شده است ، ضمن اینکه به روزآوری تجهیزات مورد نیاز ناوگان ، تامین کانتینر و کانتینر یخچالی از داخل و خریداری کشتی سازی ...

|

یکی از موارد مهم و استراتژیک مباحث مربوط به بازدارندگی نظامی ، امنیت و حمل‌ونقل است . در این بخش ایران سابقه چندین هزار ساله دارد و همچنان جای رشد در این صنعت را داریم .

|

ساخت شناورهای استاندارد سبب اضافه شدن دانش و مهارت این امر بزرگ به فرزندان مرز و بوم می‌شود و به تحقق شعار "ما می‌توانیم" معنا می‌دهد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، اتحادیه مالکان کشتی ایران با صدور بیانیه‌ای تحریم های اتحادیه اروپا علیه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد ...

|

بر این باوریم که صنعت کشتیرانی ، به مثابه شریان حیاتی اقتصاد جهانی ، می‌بایست از هرگونه آلودگی به اغراض سیاسی مصون بماند اما اقدام اخیر اتحادیه اروپا ، نه تنها همکاری‌های بین‌المللی را تضعیف می‌نماید ، بلکه موجب برهم زدن ثبات و امنیت زنجیره تامین در گستره تجارت جهانی خواهد ...

|

نظرات کاربران