در حال بارگذاری ...

ترانزیت خارجی در ۵ ماهه امسال به ۹.۶ میلیون تن رسید

در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳ ، ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویز‌خان ۱۵۸ درصد ، گمرک بندر شهید رجایی ۱۷ درصد و از گمرک باشماق ۱۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، ترانزیت خارجی از مسیر ایران در ۵ ماهه سال جاری با رشدی ۵۳ درصدی به ۹ میلیون و ۶۱۰ هزار تن رسید .

محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت : گمرک پرویزخان با ۲.۷ میلیون تن ، گمرک بندر شهید رجایی با ۲.۴ میلیون تن و گمرک باشماق با ۱.۳ میلیون تن ۳ گمرک اول مبداء ترانزیت خارجی از مسیر ایران در این مدت بودند .

رضوانی‌فر اظهار داشت : در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳ ، ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویز‌خان ۱۵۸ درصد ، گمرک بندر شهید رجایی ۱۷ درصد و از گمرک باشماق ۱۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد .

به گفته وی پس از این ۳ گمرک ، بیشترین میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران ، از مبدا گمرکات پیرانشهر ، بازرگان ، سرخس ، بیله‌سوار ، جلفا ، آستارا و لطف‌آباد بوده است .

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه بالاترین رشد ترانزیت خارجی در گمرک پیرانشهر محقق شده است ، افزود : با تحقق ۴۴۵ هزار تن ترانزیت خارجی از مبدا این گمرک ، شاهد رشد ۴۷۶ درصدی در ترانزیت خارجی در ۵ ماهه سال جاری از این گمرک بوده‌ایم .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و مقصد خدایقولیف همتای ترکمنی وی در تهران به منظور گسترش ...

|

موضوع این است که در این ماجرا راننده ایرانی بار یک کشور دیگر (سوخت عراق) را برای یک کشور دیگر (افغانستان) حمل می‌کند و کالا متعلق به عراق است که از مسیر ایران و با راننده ایرانی به افغانستان ترانزیت شده‌ است و گمرک ایران هم در مرز ورود و هم در مرز خروج هماهنگی‌های ترانزیتی را ...

|

پس از گمرک پیرانشهر ، بیشترین افزایش ترانزیت خارجی از مبدا گمرکات سرخس ، پرویز خان و باشماق بود که در این مدت به ترتیب ۲۸۶، ۱۹۷ و ۱۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد . 

|

یکی از تسهیلات گمرک به فعالان اقتصادی که به کاهش هزینه تولید ، انبارداری ، کاهش زمان ترخیص کالا و مدیریت کردن آن برای رساندن مواد اولیه و ملزومات به خط تولید منجر می‌شود ، استفاده از ظرفیت انبار اختصاصی است که در حال حاضر بیش از ۲۴۸ انبار اختصاصی در ۲۵ استان برای تولیدکنندگان ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، گمرک ایران اعلام کرد : ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ با تدوام شیب افزایشی در ماه‌های اخیر ، به رقم یک ...

|

نظرات کاربران