در حال بارگذاری ...

پایش هوشمند رضایتمندی زائران ایرانی در فرودگاه‌ ها

پس از جمع‌آوری بیش از ۱۲ میلیون پرسش‌نامه زائران و مسافران در امسال در بررسی بیش از یک میلیون بازخورد ، مشخص شد که در ۱۰ روز نخست سفرهای اربعین حسینی امسال ۷۱ درصد مسافران از ارائه خدمات در این فرودگاه‌ها ، اظهار رضایت کرده‌اند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد و مجری طرح نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها از استقرار سیستم ارزیابی عملکرد هوشمند و سنجش میدانی رضایت زائران اربعین حسینی از شرکت‌ های هواپیمایی و خدمات فرودگاهی خبر داد .

محمد مهدی افشاری افزود : طرح نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی و بازخوردهای آن از دهه نخست اربعین در ۹ فرودگاه بین المللی و نیز فرودگاه‌های ایلام ، اهواز ، آبادان و کرمانشاه به صورت هوشمند و مستمر از مسافران و زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) انجام می‌شود تا در فرآیندهای بعدی توسط سامانه‌های جامع مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد تا میزان رضایتمندی مسافران از ارائه خدمات در این فرودگاه‌ها به صورت دقیق مشخص شود .

مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد مجری شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی ایران یادآور شد : در این طرح علاوه بر ممیزی میدانی کیفیت خدمات فرودگاهی در این فرودگاه‌ها ، رضایتمندی از عملکرد شرکت های هواپیمایی نیز مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد .

کاپیتان افشاری با بیان اینکه ثبت و جمع‌آوری هوشمند ، رضایتمندی مسافران و زائران از خدمات فرودگاهی به صورت مستمر ادامه دارد ، اظهار داشت : پس از جمع‌آوری بیش از ۱۲ میلیون پرسش‌نامه زائران و مسافران در امسال در بررسی بیش از یک میلیون بازخورد ، مشخص شد که در ۱۰ روز نخست سفرهای اربعین حسینی امسال ۷۱ درصد مسافران از ارائه خدمات در این فرودگاه‌ها ، اظهار رضایت کرده‌اند .

وی تاکید کرد : در جهان رقابتی امروز مساله Customer Orientation مشتری‌مداری و Customer satisfaction index سنجش رضایتمندی مشتریان از عملکردها به خصوص در صنعت حمل و نقل هوایی ، اهمیت فوق العاده‌ای برای ارائه‌کنندگان این خدمات پیدا کرده است ، زیرا رضایت مشتریان و مسافران از این خدمات متضمن بازگشت سرمایه است و در این راستا پایش هوشمند و مستمر سامانه‌ها به صورت لحظه‌ای و برخط برای تعیین میزان رضایتمندی مسافران از سرویس‌های  فرودگاهی و شرکت‌های هواپیمایی به‌عنوان معیاری مهم مورد توجه جدی قرار گرفته است .

مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد مجری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد : در این طرح از ابتدای امسال بیش از ۱۲ میلیون پرسشنامه از مسافران جمع‌آوری شده است و تمام مشکلاتی که مسافران در این نظرسنجی ها اعلام کرده‌اند به مدیران فرودگاه‌های مربوطه ارسال می شود تا نسبت به رفع این مشکلات در فرودگاه‌ها اقدامات لازم را به عمل آورند .

کاپیتان افشاری تصریح کرد : با تاکید کاپیتان نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگا‌ها ، پایش مستمر و سنجش کیفیت عملکردها در فرودگاه‌ها در دستور کار و الزامات دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیرت عملکردها است تا با رفع مشکلات و نواقص میزان رضایتمندی مسافران از خدمات فرودگاهی در سراسر کشور بیش از پیش ارتقا پیدا کند .

مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد مجری شرکت فرودگاه‌ها در پایان ، ارتقای کیفیت خدمات فرودگاهی و کسب نظر مسافران و زائران را مهم ارزیابی کرد و افزود : بهبود مستمر کیفیت خدمات فرودگاهی برای شرکت فرودگاه‌ها اهمیت زیادی دارد و مسافران فرودگاه‌ها می توانند پیشنهادات و نقطه نظرات خود را به سامانه ۱۰۰۰۷۰۶۹ پیامک کنند .




مطالب مرتبط

در برخی از فرودگاه‌ها ، مشکلات بزرگی در روند پروژه‌ها ایجاد شده که ضروری است پروژه‌های عمرانی با شتاب بیشتری پیگیری شود و اقدامات مستمر برای تسریع بهره‌برداری از آن‌ها در دستور کار قرار گیرد .

|

بررسی داده های این نظرسنجی ها توسط کارشناسان این دفتر در مجموع میزان رضایتمندی مسافران از خدمات فرودگاهی در فروردین ماه ۷۰.۳ درصد ، اردیبهشت ماه ۷۰.۶ و خرداد ماه ۷۲.۴ درصد بوده است و میزان رضایت مسافران در تیرماه ۷۰.۵ درصد ، مردادماه ۶۹.۱ درصد و شهریور ، مهر و آبان ماه به ترتیب ...

|

تعامل و همکاری تمام ذینعفان در اتمام پروژه‌های عمرانی فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه اهواز بسیار تاثیرگذار است .

|

شاخص رضایت مسافر (Passenger Satisfaction Score) به عنوان یک عامل اصلی برای تعیین موفقیت سازمان‌ها در نظر گرفته می‌شود و همچنین معیاری مهم از چگونگی عملکرد کلی سازمان در رابطه با مجموعه انتظارات مسافران است و تنها سازمان هایی در این زمینه موفق‌اند که بتوانند قدرت رقابتی خود را با بالا ...

|

بررسی بازخورد مستمر هوشمند از مسافران حاکی از ۷۰.۲ درصدی رضایتمندی مسافران از ارائه خدمات و امکانات سالن های فرودگاهی در سطح کشور بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱.۸ درصد رشد داشته است .

|

نظرات کاربران