در حال بارگذاری ...
  • ظرفیت اقتصادی ۱۸۰ هزار میلیاردی پیش روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صنعت فرودگاهی

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون برنامه‌ریزی ، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت : بسترهای لازم برای انجام بیش از ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری با ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در ۳۰ فرودگاه کشور فراهم شده است و سرمایه‌گذاران می‌توانند از این ظرفیت بزرگ اقتصادی در بخش‌های مختلف صنعت فرودگاهی استفاده کنند .

    علی عبدی در مراسم امضا و تبادل تفاهم‌نامه بین شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و نیز رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران ، افزود : با اهتمام کاپیتان نخجوانی و تلاش مدیران فرودگاه‌های کشور بیش از ۲۰۰ فرصت در فرودگاه‌های کشور برای بخش خصوصی فراهم شده است و این اقدام می‌تواند به شکوفایی صنعت هوایی ، فرودگاه‌ها و در نهایت، شکوفایی اقتصاد ملی منجر شود .

    معاون برنامه‌ریزی ، نظارت و اموراقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوای ایران با بیان اینکه فرودگاه‌ها بستر امنی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است ، اظهار داشت : خوشبختانه اطلس سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها که امروز رونمایی شد ، سند جامعی است که فرصت‌های بی‌نظیری را برای بخش خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور فراهم می‌کند . امروز شاهد امضای ۲۶ تفاهم‌نامه مشارکت با سرمایه‌گذاران برای انجام سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌ها هستیم و ارزش سرمایه‌گذاری آنها در فرودگاه‌های کشور بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان برآورد شده است . البته این تفاهم‌نامه‌ها در کارگروه‌های تخصصی ، بررسی کارشناسانه می‌شوند و پس از طی شدن مراحل قانونی ، به قرارداد تبدیل خواهند شد .

    معاون شرکت فرودگاه‌ها و ناوبر هوایی ایران اظهار داشت : اکنون ۵۰ درصد درآمد فرودگاه‌های پیشرو و پیشرفته در جهان از محل درآمدهای غیر هوانوردی است ، در حالی که ۹۳ درصد درآمد شرکت فرودگاه‌ها از محل هوانوردی است و فقط کمتر از ۷ درصد آن از محل غیرهوانوردی به دست می‌آید ! امیدوارم با امضای ۲۶ تفاهم‌نامه که ارزش سرمایه‌گذاری آن به بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد، بتوانیم با مشارکت بخش خصوصی گام‌های اساسی برای رشد درآمدهای غیرهوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برداریم .

    وی به مزیت های سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران اشاره کرد و افزود : سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران برای تحقق نسل سوم و چهارم فرودگاههای کشور است که آماده‌سازی این سند نتیجه شش ماه مطالعه بیش از ۲۴۰ منبع معتبر بین‌المللی ، بررسی وضعیت ۶۰ فرودگاه پیشرو در دنیا و همفکری با بسیاری از صاحب نظران و اندیشمندان صنعت فرودگاهی بوده است .

    معاون برنامه‌ریزی، نظارت و اموراقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوای ایران در پایان اظهار کرد : با اجرا شدن سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران ، شاهد ارتقای خدمات فرودگاهی مطابق با استانداردهای بین المللی برای مردم خواهیم بود .

    شایان ذکر است که با حضور وزیر راه و شهرسازی ، معاونان ، مدیران فرودگاه‌های کشور و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ، مراسم امضا و تبادل ۲۶ تفاهم‌نامه بین شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و نیز رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران روز ۲۸ مردادماه سال جاری در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های کشور گفت : اقدام امروز و ...

    |

    اکنون ۲۰۰ طرح در فرودگاه‌های کشور(بجز پروژه‌ها و طرح‌های فرودگاه بین‌المللی مهرآباد) آماده سرمایه‌گذاری است و این سرمایه گذاری‌ها می‌تواند ارزش اقتصادی فعالیت‌های خدمات فرودگاهی را در کشور ارتقا دهد و امیدواریم با امضای این قرارداد ، بسترهای لازم برای تحقق این مهم ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس گفت : در راستای الزامات سازمان هواپیمایی کشوری برای عملیاتی شدن فرودگاه شهدای زرقان ، دو ...

    |

    پدافند غیرعامل درصدد شناسایی آسیب‌ها و مخاطرات برای پیشگیری و کاهش این رخدادها و به تبع آن ، استمرار خدمات‌رسانی مطلوب فرودگاه‌ها در مواقع بحرانی است .

    |

    در این روز مقرر شده با برگزاری آیین بزرگداشتی از خدمات مدیران اسبق و فعالان پیشکسوت عرصه‌های بازرگانی فرودگاه‌ها قدردانی و همزمان با این مراسم از عملکرد فرودگاه‌های برتر در بخش‌های مختلف مرتبط با حوزه‌های مختلف بازرگانی فرودگاهی ، تجلیل شود .

    |

    نظرات کاربران