صنعت فرودگاهی کشور با رونمایی از اطلس سرمایهگذاری و سند جامع هوشمندسازی وارد عصر جدید شد
به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رونمایی از اطلس سرمایهگذاری و سند جامع هوشمندسازی فرودگاههای کشور گفت : اقدام امروز و تفاهم نامه های که منعقد شده می تواند جهت گیری جدید را رقم بزند .
مهرداد بذرپاش در مراسم امضای تفاهمنامه فی مابین شرکت فرودگاهها و سرمایهگذاری بخش خصوصی در صنعت فرودگاهی و رونمایی از اطلس سرمایهگذاری شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و سند جامع هوشمندسازی فرودگاههای ایران ، با بیان اینکه آسمان ایران برای عبور پروازها باید جذابتر شود ، گفت : احکام بسیار خوبی در برنامه هفتم در واگذاری فرودگاهها دیده شده که این موضوع دست فرودگاهها را باز گذاشته است .
بذرپاش با بیان اینکه اقدام امروز و تفاهم نامههای که منعقد شده میتواند جهت گیری جدید و متفاوت در صنعت هوایی و فرودگاهی کشور رقم بزند ، گفت : بعد از مرحوم قاسمی که مسئولیت وزارت راه و شهرسازی بر عهده بنده قرار داده شد ، از ابتدای حضور تاکید کردم که باید فرودگاههای کشور واگذار شود و تصدیگری دولت کار درستی نیست زیرا ظرفیت مدیریتی دولت را اشغال میکند .
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش خصوصی میتواند کیفیت بالاتری در بخش خدمات ارائه کند و از ظرفیت نیروی انسانی برای توسعه فرودگاههای جدید و پیشبرد اهداف استفاده شود ، گفت : نمونه این اقدام هوشمندسازی فرودگاههای کشور است . با اطلس سرمایهگذاری ، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران قابلیت ارتقا و اصلاح دارد .
وی با بیان اینکه مردم از دولت توقع افزایش خدمات در کنار توسعه ناوگان دارند و با انجام این اقدامات سال آینده سال خوبی برای ناوگان هوایی به شمار میرود ، گفت : به جای اینکه دولت به تامین ناوگان اقدام کند ، شرکتهای هواپیمایی برای تامین ناوگان مورد نیاز خود اقدام میکنند و این رویه با شتاب بیشتری ادامه مییابد .
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه هیچ یک از شرکتهای هواپیمایی کشور زیانده نیستند بلکه حاشیه سود این شرکتها متفاوت است ، گفت : باید خدمات فرودگاهی متنوع و بیشتر شود زیرا مسافران این مطالبه را دارند . ما باید به سمت فرودگاههای نسل ۳ و ۴ حرکت کنیم .
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد : در کاهش محدودیتهای پروازی با نیروهای مسلح به توافقات خوبی دست یافتیم و نیاز به تداوم این پیگیریها وجود دارد زیرا آسمان ایران جذابیت بالایی برای پروازهای عبوری دارد . در احکام برنامه هفتم توسعه در حوزه حمل و نقل هوایی مجوز واگذاری فرودگاهها به بخش خصوصی داده شده است . همچنین با تلاشهای دولت سیزدهم دبیرخانه ترانزیت و مدیریت مراکز لجستیک در وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت .