در حال بارگذاری ...
  • آماده سازی و روکش آسفالت ۴ کیلومتر از راه‌های خوزستان منتهی به پایانه مرزی چذابه

    محور اهواز - سوسنگرد - چذابه (محور طریق الحسین) یکی از محورهای مهم و استراتژیک استان در خصوص حمل کالا از طریق پایانه چذابه و جابه‌جایی زوار اربعین و کاروان‌های راهیان نور است ، طول کل این محور ۱۱۵ کیلومتر است که تاکنون بیش از ۹۵ درصد آن چهارخطه و زیر بار ترافیک رفته است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از آماده سازی و روکش آسفالت بیش از ۴ کیلومتر از راه‌های ارتباطی منتهی به پایانه مرزی چذابه خبر داد .

    رسول کریمی با اشاره به اهمیت توسعه راه‌های ارتباطی منتهی به پایانه مرزی چذابه برای تسهیل تردد زوار اربعین حسینی اظهار کرد : این اداره کل علاوه بر وظیفه ذاتی خود مبنی بر توسعه راه‌های ارتباطی بین شهری ، ساماندهی راه‌های ارتباطی به پایانه مرزی چذابه را نیز انجام داده است .

    وی افزود : محور اهواز - سوسنگرد - چذابه (محور طریق الحسین) یکی از محورهای مهم و استراتژیک استان در خصوص حمل کالا از طریق پایانه چذابه و جابه‌جایی زوار اربعین و کاروان‌های راهیان نور است ، طول کل این محور ۱۱۵ کیلومتر است که تاکنون بیش از ۹۵ درصد آن چهارخطه و زیر بار ترافیک رفته است . در محدوده پایانه مرزی چذابه برای رفاه حال زوار اربعین چند پروژه راه‌سازی کوچک را انجام داده ایم .

    رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد : بهسازی و روکش آسفالت جاده مین زدایی ، آماده سازی و روکش آسفالت جاده تاکسیرانی ، دوربرگردان مسیرهای منتهی به پایانه و پارکینگ از جمله این پروژه‌ها هستند .

    وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها را ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : اعتبار این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی تامین شده است . تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی مطلوب به زوار اربعین حسینی انجام می‌دهیم و از همه ظرفیت‌های موجود بهره خواهیم گرفت تا سفری ایمن را برای زوار مهیا کنیم .

    بر اساس این گزارش سه محور اهواز - خرمشهر، اهواز - چذابه و شوش - بستان مسیر تردد زائران اربعین حسینی بوده که هر سه طرح ، جزو طرح‌های ملی استان به شمار می‌روند .




    مطالب مرتبط

    طول این محور ۱۱۴ کیلومتر است که بیش از ۹۵ درصد آن چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است .

    |

    راه‌های دو طرف این پل به طول یک هزار و ۴۰۰ متر آسفالت و به بهره‌برداری رسیده و زیر بار ترافیک رفته است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت : بیش از ۹۰ درصد از محور اهواز _ چذابه (محور طریق الحسین) چهارخطه شده و ...

    |

    با توجه به موقعیت استراتژیک این جاده که از جاده‌های پرتردد و مسیر انتقال محصولات کشاورزی و صادرات آنها به بازار مصرف است؛ بهسازی و تعریض این محور ارتباطی در اولویت کاری مان قرار گرفته است . در این محور پرتردد یک دهانه پل بزرگ روی کانال صفی آباد نیز احداث شده است .

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته در سال‌های آتی نیز این اقدامات به شکل گسترده در دیگر محورها ادامه خواهد داشت .

    |

    نظرات کاربران