در حال بارگذاری ...

حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای توسعه بنادر

در حوزه لجستیک ، پارک‌های لجستیک و پارک‌های توزیع کالا ، پوشش کالاهای ترانزیتی ، ایجاد روساخت در بخش انبارش کالا و ... از جمله محورها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی حمل و نقل دریایی است و از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به محورها و فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه دریایی و بندری گفت : هدفگذاری این سازمان ، جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه زیرساخت و روبنا و توسعه ترانزیت است .

حسین یداللهی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری ، موتور محرک اقتصاد ملی و از اهمیت بسیار بالایی برای اقتصاد کشور برخوردار است در خصوص وضعیت سرمایه‌گذاری در حوزه دریایی و بندری اظهار داشت : رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی استفاده حداکثری از ظرفیت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حوزه بنادر و دریانوردی است .

وی ، بهترین نوع سرمایه‌گذاری را سرمایه‌گذاری مستقیم دانست و افزود : باوجود اینکه شرایط اقتصادی کشور به علت تحریم‌های ظالمانه با محدودیت‌هایی همراه است اما سازمان بنادر و دریانوردی معطل نمانده و در این حوزه دست و پا بسته عمل نکرده و فعالیت‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده است .

اعلام محورها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این سازمان با حمایت وزارت راه و شهرسازی مذاکرات و رایزنی‌های مختلفی را با کشورهای حوزه CIS ، خلیج فارس و ... مدنظر قرار داده است ، گفت : مذاکرات بسیاری با کشورهای روسیه، چین و هند انجام شده و تلاش سازمان بنادر و دریانوردی ، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و همکاری با کشورهای مذکور است .

وی در مورد محورها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه دریایی و بندری اعلام کرد : در حوزه لجستیک ، پارک‌های لجستیک و پارک‌های توزیع کالا ، پوشش کالاهای ترانزیتی ، ایجاد روساخت در بخش انبارش کالا و ... از جمله محورها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی حمل و نقل دریایی است و از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار دارد .

حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه ترانزیت

وی افزود : سرمایه‌گذاری داخلی همواره به عنوان یک اولویت ویژه برای سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شده است و در عین حال جذب سرمایه‌گذاری خارجی که در راستای منافع ملی باشد چه در بنادر شمالی و چه در بنادر جنوبی کشور را در دستور کار داریم .

یداللهی با اشاره به اینکه هدفگذاری سازمان بنادر و دریانوردی صرفاً جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه زیرساخت نیست ، اظهار داشت : علاوه بر حوزه زیرساخت ، جذب سرمایه‌گذاری داخلی اعم از بخش خصوصی و دولتی نیز در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد .

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه به دنبال این هستیم که مسیر را برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در حوزه دریایی و بندری هموار کنیم ، بیان کرد : باید بتوانیم به راحتی کالا را از مسیر دریایی و بندری کشور ترانزیت کنیم، همچنین نگاه ویژه‌ای به همکاری با ارگان‌های دیگر در حوزه ریلی و جاده‌ای داریم تا بتوانیم شاهد انتقال هرچه بهتر کالا باشیم .

یداللهی با اشاره به اینکه یکی دیگر از هدفگذاری‌های سازمان بنادر و دریانوردی ، توسعه ترانزیت است ، گفت : مذاکرات مختلفی با شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی داشته‌ایم تا سرمایه‌گذاری از سوی این شرکت‌ها صورت گیرد .

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد : باید بتوانیم بخشی از کالاهای مورد نیاز کشورهای حوزه CIS و کشورهای اروپایی را از مسیر ایران ترانزیت کنیم که این مسأله به عنوان یک هدف از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شده است .




مطالب مرتبط

تخلیه‌وبارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز طی ۱۰ ماهه امسال ، معادل ۲ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۹۷ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری طی مدت مشابه سال گذشته که معادل ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۸۷۷ TEU بود ، رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد .

|

اپراتورها و فعالان در زمینه خدمات بندری و دریایی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ، ۲۳۳ میلیون تن ظرفیت نگهداشت کالا در اراضی پشتیبانی را ایجاد کردند که بیش از ۷۰ هزار نیروی انسانی به واسطه تلاش این زحمتکشان در پنج منطقه ویژه بندری مشغول به کار هستند که باید همیشه ثبات در این ساختار ...

|

تقویت باکسی پل‌ها ، تقویت سازه کوله ، مقاوم‌سازی دیوار برگشتی ، تعویض شاه تیرها و عرشه به همراه روسازی راه‌های دسترسی ، تعویض نئوپرن‌ها و نصب سیستم پایش هوشمند از جمله اقدامات در حال انجام است .

|

در مرحله نخست احداث بندرگاه نخل ناخدا در ضلع شرقی شهر بندرعباس مسافران از بندرگاه نخل ناخدا به جزیره هرمز سفر می‌کنند و مسیر بندرعباس به جزیره از ۱۹ به ۶ مایل دریایی کاهش می‌یابد .

|

اگر کشوری این اصلاحات را نپذیرد ، مبانی قانونی ملی مناسبی در مواجهه با این شناورها وجود نخواهد داشت . ناوگان دریایی دولت جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای اجرای الزامات ضمیمه ۶ کنوانسیون مارپل ، مدیریت داده‌های سوخت مصرفی خود را برای شناورهای با ظرفیت ناخالص ۴۰۰ به بالا در ...

|

نظرات کاربران