در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات پروازی اربعین حسینی از ۲۷ فرودگاه کشور‌

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پروازهای زیارتی اربعین با هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی داخلی در فرودگاه‌های کشور آغاز شد و ۲۷ فرودگاه ‌خدمات‌دهی به زوار اربعین را انجام می‌دهند .‌

    محمد حسین آجیلیان رئیس ستاد اربعین شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از آغاز عملیات اربعین حسینی در ۲۷ فرودگاه کشور از روز‌ ۲۴ مرداد‌ تا ۹ شهریور‌ سال جاری خبر داد . طبق مجوز سازمان هواپیمایی کشوری به شر‌کت‌های هواپیمایی ، این شر‌کت‌ها در ایام اربعین امسال از ۲۷ فرودگاه اراک ، اردبیل ، بندرعباس ، گرگان ، اصفهان ، کرمان ، کرمانشاه ، لامرد ، مشهد ، مهرآباد ، ارومیه ، رامسر ، رشت ، ساری ، سمنان ، شاهرود ، شیراز ، تبریز ، یزد ، بوشهر، اهواز ، ایلام ، همدان ، لارستان ، سبزوار ، زنجان و خرم‌آباد می توانند پروازهای خود را انجام دهند .

    برای رفاه حال زوار پروازهای به فرودگاه‌های استان‌های مرزی غربی افزایش یافت

    رئیس ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت : در سال جاری به دلیل کمبود ناوگان و عدم تناسب عرضه و تقاضا، با هماهنگی ستاد مرکزی اربعین مقرر شد‌ پروازها به فرودگاه‌های اهواز ، آبادان ، ایلام ، کرمانشاه ، سنندج و ارومیه افزایش یابد و از آنجا زائران ایرانی توسط ناوگان بین شهری که توسط سازمان شهرداری‌ها آماده شده به پایانه های مرزی عزیمت کنند.

    وی یادآور شد : سفرهای اربعین حسینی عملا در برخی از فرودگاه‌های کشور از اول ماه صفر آغاز شده است ، اما پروازهای اربعین از امروز در برخی از فرودگاه‌های کشور آغاز و تا روز ۹ شهریورماه سال جاری ادامه خواهد داشت ، ضمن اینکه امسال در پایانه‌های مرزی امکان دسترسی زائران به سامانه «fids» جهت اطلاع از ساعت ورود و خروج پروازهای فرودگاه‌های اهواز ، آبادان ، ایلام و کرمانشاه فراهم شده است .

    ‌فرودگاه‌ها محل تهیه بلیت پروازهای اربعین نیستند

    آجیلیان با بیان اینکه فرودگاه‌ها محل تهیه بلیت پروازهای اربعین نیستند ، افزود : زائران‌ قبل از حضور در فرودگاه‌های کشور از طریق سامانه‌های رسمی و آژانس‌های معتبر مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری ، بلیت های رفت و برگشت خود را تهیه کنند .

    رئیس ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران توصیه کرد : با توجه به وضعیت ناوگان حمل ونقل هوایی و شرایط آب و هوایی ، زائران‌ زمان سفر خود را مدیریت کنند تا در موقع بازگشت به میهن به علت تاخیرات احتمالی پروازها ، ضمن سعه صدر همکاری‌های لازم را با مدیران محترم فرودگاه‌ها داشته باشند .

    وی با بیان اینکه با هماهنگی های انجام شده همه ۲۷ فرودگاه کشور برای انجام پروازهای اربعین حسینی آماده شده است ، گفت : با توجه به محدودیت‌های فرودگاه‌های نجف و بغداد هموطنان به توصیه‌های پلیس فرودگاه‌ها و مسئولان حوزه بهداشتی کشور با توجه به فصل گرما توجه لازم را داشته باشند .

    ‌زوار اربعین در صورت کنسلی بلیت‌ مشمول جریمه نیستند‌

    در این‌باره همچنین اعلام شد که همزمان با آغاز پروازهای اربعین ۱۴۰۳، آیین‌ بدرقه زائران اربعین حسینی با حضور ‌مدیر‌عامل شرکت قشم و جمعی از مدیران ، روز‌ ۲۴ مرداد در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار و اعلام شد جهت رفاه حال زوار ‌اباعبدالله، کنسلی بلیت زوار شامل هیچ جریمه‌ای نخواهد بود‌ .




    مطالب مرتبط

    سال گذشته ۸۲ درصد زائران اربعین و ۳۲ درصد از زائران خانه خدا از ترمینال سلام اعزام شدند و امسال نیز حدود ۷۰ درصد زائران عتبات از شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند .

    |

    نزدیک به ۲۵ درصد زائران مشرف شده ، به میهن بازگشته اند که نشان دهنده اعتماد مردم به اطلاعیه های ستاد اربعین است و جای تقدیر و تشکر دارد . از روز جمعه شرایط برای افزایش موج برگشت وجود دارد و بخش های هوایی ، جاده ای ، ریلی و دریایی در آماده باش کامل قرار دارند .

    |

    سازمان هواپیمایی کشوری و سایر دستگاه مرتبط به برخورد با خاطیان خواهند پرداخت و در این زمینه با هیچ‌کس تعارف نداریم .

    |

    با توجه به اعلام روز افزون پروازها به شهر فرودگاهی ، پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۳۲۰۰ پرواز تا پایان عملیات اربعین حسینی انجام شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس سازمان هواپیمایی کشوری در آیین آغاز پروازهای اربعین حسینی در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت : امسال از ...

    |

    نظرات کاربران