در حال بارگذاری ...
  • افزایش ۴ برابری ترانزیت از بندر دیر

    امید است با بسته‌های حمایتی تعریف شده برای تسهیل در فعالیت تجار و بازرگانان ، شاهد حضور پررنگ آنان در بندر دیر باشیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، میزان ترانزیت بندر دیر در چهار ماهه ابتدایی امسال امسال با افزایش ۴۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۵ هزار و ۳۲۷ تن رسید .

    راحله پورمحمد رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر در توضیح این خبر اظهار کرد : میزان واردات بندر دیر نیز در مدت یاد شده با افزایش ۷۸ درصدی به سه هزار و ۹۳۸ و میزان بارگیری نیز با افزایش ۸ درصدی به ۸۷ هزار و ۸۴۱ تن رسیده است . 

    وی بیان کرد : در چهار ماهه امسال مجموع تخلیه و بارگیری در این بندر نیز به ۱۲۲ هزار و ۸۳۵ تن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد رشد نشان می دهد . همانند ادوار گذشته بخش غالب صادرات بندر دیر به مقصد کشور قطر انجام شده که از جمله اقلام صادر شده می‌توان به صیفی ، سبزیجات و دام زنده اشاره کرد .

    رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر تصریح کرد : از مجموع تخلیه و بارگیری ۹۶ درصد آن از طریق شناورهای فلزی و مابقی از شناورهای چوبی انجام شده است . اکنون چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر در دست احداث است که اتمام آنها به افزایش قابل‌توجه عملکرد این بندر منجر خواهد شد . 

    وی گفت : امید است با بسته‌های حمایتی تعریف شده برای تسهیل در فعالیت تجار و بازرگانان ، شاهد حضور پررنگ آنان در بندر دیر باشیم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مانور شرایط اضطرار زلزله و حریق در بندر دیر با موفقیت پایان یافت . راحله پورمحمد ...

    |

    مجتمع بندری نگین موجب کاهش بار ترافیکی خودروهای سنگین به مجتمع بندری نگین از شهر به بندر می‌شود و در جذب سرمایه بخش خصوصی و مشارکت فعالان اقتصادی اثر ویژه‌ای دارد .

    |

    تمام تلاش کشور در توسعه زیرساخت‌های ترانزیتی برای این است که هزینه‌های حمل و نقل کالا در کشور کاهش پیدا کند و بتوانیم با رقبای بین‌المللی در این بخش رقابت کنیم . گاهی شاهدیم واسطه‌هایی موجب می‌شوند که این مزیت‌ها از بین برود از این رو لازم است درگاهی برای ترانزیت ...

    |

    توسعه بنادر تأثیر مهمی بر توسعه شهرهای بندری دارد ، لذا باید کوشید که فعالیت های بیشتری در این بنادر صورت بگیرد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حکمی ، مهدی فرمهینی فراهانی را به سمت مدیرکل امور دریانوردان ، سازمان های تخصصی و بین المللی این ...

    |

    نظرات کاربران