در حال بارگذاری ...
  • ۳۰۰۰ پرواز رفت و برگشت برای عملیات اربعین حسینی پیش بینی شده‌ است

    در اربعین امسال با اخلالگران در بازار بلیت هواپیما برخورد شدید و قاطع می‌شود و در همین راستا از هفته آینده سرکشی میدانی نیز آغاز خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت : برای عملیات اربعین امسال ۳ هزار پرواز رفت و برگشت پیش‌بینی شده است .

    محمد محمدی بخش با اشاره به برگزاری نشست ستاد اربعین که با حضور مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی به میزبانی این سازمان برگزار شد ؛ اظهار کرد : نشست امروز با محوریت بزرگ‌ترین عملیات فصلی به منظور انجام هماهنگی‌های لازم در زمینه‌های عملیاتی، فنی و بازرگانی و امنیتی برگزار شد . در این نشست توضیحات لازم در خصوص تعداد عرضه بلیت و صندلی و مجوزها ، همچنین خدمات شبانه روزی سازمان هواپیمایی کشوری در قبال ایرلاین‌ها و مسافران داده شد .

    رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به توسعه شبکه پروازی در عملیات اربعین ۱۴۰۳ گفت : طبق هماهنگی و همکاری شرکت‌های هواپیمایی این‌طور پیش‌بینی می‌شود که امسال رکورد ۲۸ شهر شکسته شود و شاهد جابه‌جایی بیش از ۵۰۰ هزار مسافر رفت و برگشت باشیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عرضه بلیت پروازهای اربعین نیز بیان کرد : بلیت مانند گذشته پلکانی عرضه می‌شود و علی رغم اینکه درخواست سفر مردم در بازه زمانی عملیات اربعین در شرایط خاص ارائه می‌شود ، اما طی چند روز آینده تا روز شنبه بیش از ۹۰ درصد ظرفیت به خصوص در پروازهای رفت بارگذاری می‌شود .

    محمدی بخش با اشاره به عرضه بلیت هواپیما با دو نرخ ۱۰ و ۱۲ میلیون تومان از فرودگاه‌های اعلام شده تاکید کرد : در اربعین امسال با اخلالگران در بازار بلیت هواپیما برخورد شدید و قاطع می‌شود و در همین راستا از هفته آینده سرکشی میدانی نیز آغاز خواهد شد .

    رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پایان از تمامی مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی و دست اندرکاران صنعت هوایی کشور به خاطر تلاش‌ها و خدمات شایسته به زائران اربعین حسینی که امنیت و ایمنی و خدمات مطلوب را هم‌زمان در نظر دارند، تشکر و قدردانی کرد .




    مطالب مرتبط

    عملیات پروازهای اربعین ۱۴۰۳ با رشد ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بود و ۵۲۸ هزار و ۸۲۸ زائر توسط چهار هزار و ۱۷۴ پرواز از ۳۴ فرودگاه کشور جابه‌جا شدند .

    |

    تمامی بلیت‌های بازه اربعین در کل کشور از طریق سایت رسمی شرکت‌های هواپیمایی ، دفاتر آنلاین فروش بلیت (OTA) و دفاتر خدمات مسافرت هوائی منتخب معرفی شده شرکت‌های هواپیمایی به این سازمان صورت می‌پذیرد .

    |

    در صورتی که در حوزه نمایش عرضه و فروش بلیت اقدامی خارج از نرخ‌های مصوب تعیین شده صورت پذیرد مرتکبین تحت عنوان گران‌فروشی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد ، زائران هم می‌توانند از طریق سامانه حقوق مسافر این سازمان شکایت خود را ثبت کنند تا به آن رسیدگی شود .

    |

    تعیین هواپیمای پشتیبان توسط شرکت های هواپیمایی و یا همکاری و انعقاد تفاهم نامه همکاری با سایر شرکت‌های هواپیمایی در این دوره الزامی است . شرکت های هواپیمایی به منظور پاسخگویی سریع و مناسب به مسافران ؛ ملزم به تعیین و معرفی نماینده ویژه خود در فرودگاه های کشور عراق و ایران که ...

    |

    شرکت‌های هواپیمایی رأسا به فروش بلیت پروازهای اربعین اقدام کرده و از فروش بلیت به صورت‌ گروهی و چارتری خودداری کنند . 

    |

    نظرات کاربران