رسیدگی به ۶۹ پرونده در کمیسیونهای تخلفات حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی
تخلفات مربوط به شرکتهای حملونقل در کمیسیون ماده ۱۲ و تخلفات مرتبط با رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ مطرح ، مورد رسیدگی و اعمال قانون شده است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی از رسیدگی به ۶۹ پرونده تخلفات حمل و نقل جادهای استان در کمیسیونها ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ از ابتدای امسال خبر داد .
علی اکبر مزیدی گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون طی برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۱۲ به ۳۱ پرونده رسیدگی شده است . همچنین در راستای اجرای ماده ۱۱ مبنی بر رسیدگی به تخلفات رانندگان بخش حملونقل جادهای کالا و مسافر از ابتدای سال جاری ۴ جلسه کمیسیون برگزار و به تخلفات ۳۷ راننده رسیدگی و طی برگزاری کمیسیون ماده ۱۴ در استان به تخلفات یک مالک خودرو نیز رسیدگی شده است .
مزیدی یادآور شد : تخلفات مربوط به شرکتهای حملونقل در کمیسیون ماده ۱۲ و تخلفات مرتبط با رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ مطرح ، مورد رسیدگی و اعمال قانون شده است .
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد : همچنین برای رانندگانی که دارای تخلف حمل و نقلی بودهاند، بنا به نوع تخلف و تکرار آن ، جرایم پیش بینی شده در قانون در نظر گرفته و آراء مربوطه ابلاغ شد .
مزیدی در خصوص تخلفات انجام شده در بخش شرکتها و رانندگان اظهار کرد : تخلف عدم رعایت مقررات مربوط به تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، عدم رعایت مقررات مربوط به نرخ و بلیط مسافری ، عدم رعایت مقررات مهار مناسب بار ، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی و .... از جمله تخلفات صورت گرفته از سوی شرکتها بوده و تخلف جابجایی بار بدون بارنامه ، عدم مهار مناسب بار ، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی ، حمل بار اضافه بر ظرفیت خودرو و ... از جمله تخلفات انجام شده از سوی رانندگان حمل و نقل عمومی برون شهری بوده است .
وی با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حملونقل جادهای و رضایت آنها ، افزود : این اداره کل بر فعالیتهای بخش حمل و نقل جادهای برون شهری نظارت مستمر دارد که در این راستا سامانه تلفنی ۱۴۱ و پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ راه ارتباطی با مخاطبان این بخش ایجاد شد تا بتوانیم نظرها، پیشنهادات و شکایتهای افراد را دریافت و به آنها رسیدگی کنیم .