در حال بارگذاری ...
  • ایجاد زیرساخت‌های جاده‌ای ، لازمه هوشمندسازی خودروها است

    نصب سنسورهای قادر به خواندن خطوط جاده‌ها ساده‌ترین گزینه در خودروهای هوشمند امروزی است‌ ، البته خودروهای نسل‌های آینده جاده‌ها را می‌بینند و نبود خطوط واضح و دقیق در جاده‌ها موجب خواهد شد قادر به ادامه مسیر نباشند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر نگهداری علائم ، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای گفت : حرکت در مسیر هوشمندسازی خودروها در گرو ایجاد و ارتقاء زیرساخت‌های جاده‌ای است .

    صباغ‌زاده در دوره آموزشی نظارت بر عملیات اجرای خط‌کشی راه‌ها که در این مرکز برگزار شد ، اظهار کرد : در این دوره نقاطی روشن می‌شود که قابلیت تبدیل آنها به ایده‌هایی برای اجرا وجود دارد .

    وی برگزاری دوره نظارت بر خط‌کشی راه‌ها را در راستای ارتقاء کمیت و کیفیت ایمنی راه‌ها مهم و اثربخش خواند و با اشاره به این‌که جهان در حال حرکت به سمت تولید خودروهای هوشمند است ، خاطرنشان کرد : لازمه هوشمندسازی خودروها ، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای در جاده‌ها برای تردد آنها است .

    مدیرکل دفتر نگهداری علائم ، تجهیزات و توسعه ایمنی راه از برقراری ارتباط بین راه و خودرو به عنوان مهمترین موضوع در استفاده از خودروهای هوشمند یاد و تأکید کرد : در این باره در وهله اول توجه به خط‌کشی جاده اهمیت زیادی دارد .

    صباغ‌زاده تصریح کرد : اجرای درست و دقیق خط‌کشی جاده‌ها زمینه‌ساز رشد و ارتقاء سیستم حمل و نقل بوده و هرگونه ضعف عملکردی در این حوزه ، اثرگذاری منفی در سایر بخش‌ها به دنبال خواهد داشت .

    وی ادامه داد : نصب سنسورهای قادر به خواندن خطوط جاده‌ها ساده‌ترین گزینه در خودروهای هوشمند امروزی است‌ ، البته خودروهای نسل‌های آینده جاده‌ها را می‌بینند و نبود خطوط واضح و دقیق در جاده‌ها موجب خواهد شد قادر به ادامه مسیر نباشند .

    گفتنی است از مهم‌ترین محورهای آموزشی این دوره می‌توان به رنگ‌های ترافیکی ، تأثیر مواد سرامیکی در فرمولاسیون رنگ سرد ، رنگ‌های فلورسنت ، پوشش مناسب برای حفاظ‌های نیوجرسی، تولید و کنترل کیفیت حفاظ‌های بتنی اشاره کرد . 




    مطالب مرتبط

    نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ، ۱۲ و ۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رای لازم صادر شود .

    |

    هم اینک با هماهنگی پلیس راه ، کار آشکارسازی تمام نقاط پرحادثه در استان انجام شده و گشت‌های محسوس و نامحسوس مشترک پلیس و راهداری نیز در محورهای استان فعال‌اند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نمین از انجام ۷۶ کیلومتر عملیات شانه سازی در راه‌های این شهرستان ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عملیات احداث آشیانه ماشین آلات راهداری در شهرستان‌های انار ، رابر ، فهرج ، سیرجان و اداره ماشین آلات مرکز استان کرمان ...

    |

    افزایش ایمنی تردد ، دید کافی در شب ، کنترل ترافیک ، تسهیل رفت‌وآمد و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی از مزایای اجرای طرح خط‌کشی جاده‌ها است .

    |

    نظرات کاربران