در حال بارگذاری ...
  • سازمان برنامه می گوید ، ظرف بودجه راه آهن کوچک است

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سید میعاد صالحی ، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : در ۳۳ ماه دولت سیزدهم ، ۸۸۳ کیلومتر خط ریلی احداث و بهره‌برداری شد که از این میزان ۳۹۰ کیلومتر خط اول ، ۳۲۰ کیلومتر خط دوم و ۱۶۴ کیلومتر خطوط اتصال بنگاه‌های اقتصادی به شبکه ریلی بود .

    مدیرعامل راه‌آهن تصریح کرد : بودجه عمرانی راه آهن در سال ۹۶ با ارز ۳ هزار تومانی حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان بود و این بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۰ با دلار ۳۰ هزار تومانی به ۲۴۰۰ میلیارد تومان می رسد . از این رو در چهار سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ راه‌آهن با کاهش جدی بودجه همراه شد و این مسئله منجر به ایجاد موانعی جدی بر سر راه عملیات تعمیر و نگهداری شد .

    وی با تاکید بر این که در دولت سیزدهم ، سالی ۵۰ درصد از سال ۱۴۰۱ تا سال ۱۴۰۳ بودجه عمرانی راه‌ آهن افزایش یافت ، گفت : در مورد تخصیص ، باید اشاره کرد که تخصیص تا سال ۱۳۹۹ کمتر از بودجه بوده است و از سال ۱۴۰۰ با اخذ مجوزهای مورد نیاز این امکان ایجاد شد که تخصیص بودجه راه‌آهن از بودجه مصوب بیشتر شود .

     

     

     

     

     
     
     
     
     




    مطالب مرتبط

    رهبری تاکید بسیار زیادی بر توسعه کریدورهای ریلی دارند و ما نیز در حوزه حمل و نقل ریلی به دنبال افزایش مسیرهای ریلی و اتصال آنها به مرزها هستیم . زیرا معتقدیم مفهوم کریدور اتصال مرزی به مرز دیگر است ، همچنین تجهیز و نوسازی ناوگان پیر و خسته ریلی کشور نیز در دستور کار قرار گرفته ...

    |

    حمل و نقل مانند آب جاری است و اگر مسیر خود را پیدا کند جابه‌جایی بار استمرار خواهد داشت کمااینکه وقتی اولین قطار افغاستان - ترکیه از مسیر ایران عبور کرد ، انتظار عبور قطارهای بعدی به این سرعت را نداشتیم اما امروز قطارهای ترکیه و افغانستان پُر می‌آیند و پُر برمی‌گردند و هر ...

    |

    موسوی تحصیل کرده ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس با بیش از ۲۸ سال سابقه راه آهنی ، مسئولیت های متعددی از جمله معاون اداری - مالی راه آهن تهران ، مدیرکل دفتر حقوقی راه آهن ، مدیرکل راه آهن آذربایجان و معاون مدیرعامل راه آهن در بخش مسافری را در سابقه خود دارد .

    |

    بزرگترین وظیفه و اولویت راه آهن ، ارائه خدمت مطلوب به مردم است. در حال حاضر سهم راه آهن در حمل بار کل کشور ، حدود ۸ درصد است و باید تلاش کنیم تا به کمک یکدیگر و با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، سهم حمل و نقل ریلی بار را برای کمک به اقتصاد کشور به ۳۰ درصد برسانیم .

    |

    خرید و بازسازی لکوموتیو ، واگن مسافری ، ماشین آلات ریلی و تامین تجهیزات مربوطه از سازندگان داخلی اولویت های اصلی است که از طرف شرکت راه آهن تعیین شده است .

    |

    نظرات کاربران