در حال بارگذاری ...
  • ضرورت تامین اصطکاک و رعایت استانداردهای زبری رویه‌های آسفالتی در محورهای پرترافیک و با سرعت بالا

    استفاده از مصالحی که حساسیت رطوبتی بالایی دارند ، باعث پدیده عریان شدگی شده و شدیدا عمر اسفالت را کاهش می دهد و لازم است بیش از پیش به حساسیت دوام رطوبتی مصالح توجه داشت و کنترل و حساسیت های لازم صورت گیرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهدا‌ری و حمل و نقل جاده‌ای گفت : در حالی‌ که سالانه در کشور حدود ۱۰ میلیون تن آسفالت در سطح جاده های مواصلاتی پخش می‌گردد ، استفاده از همه توانمندی‌ها با هدف افزایش کیفیت یک ضرورت است و لازم است کیفیت همزمان با توسعه کمیت ، افزایش یابد .

    فیروز قیاسی در دوره آموزشی آشنایی با کارخانه آسفالت ، سنگ شکن و طرح اختلاط که در مرکز توسعه‌ آموزش ، مطالعات و نوآوری برگزار شد ، اظهار کرد : در حالی‌ که در سال‌های اخیر در جهت افزایش کیفیت آسفالت بیشتر توجه ها به سمت قیر معطوف شده است ، نباید از موضوع مصالح سنگی و نقش آنها در افزایش کیفیت اسفالت و نهایتا عمر اسفالت مغفول ماند .

    وی افزود : استفاده از مصالحی که حساسیت رطوبتی بالایی دارند ، باعث پدیده عریان شدگی شده و شدیدا عمر اسفالت را کاهش می دهد و لازم است بیش از پیش به حساسیت دوام رطوبتی مصالح توجه داشت و کنترل و حساسیت های لازم صورت گیرد .

    قیاسی خاطرنشان کرد : تامین اصطکاک و رعایت استانداردهای زبری رویه های آسفالتی در محورهای پرترافیک و با سرعت بالا مخصوصا محورهایی که سابقه تصادفات زنجیره ای دارند ، یکی از دغدغه‌های اصلی در اجرای رویه‌های اسفالتی می باشد و در طراحی ها بعنوان یک پارامتر مهم و اولویت دار باید مد نظر قرار گیرد .

    وی با اشاره به این‌که استفاده از مصالح سنگی با psv بالا ، مصالح کوهی شکسته و مکعبی شکل و توجه به دانه بندی مصالح مهمترین پارامترها در افزایش اصطکاک و کاهش لغزندگی و خط ترمز هستند ، اظهار داشت : استفاده از مصالح با psv بالا ممکن است هزینه های حمل و پروژه را بالا ببرد اما از آنجا که ایمنی همواره بر سایر پارامترهای حمل و نقل ارجحیت دارد ، هرگونه هزینه ای کاملا توجیه دارد .

    مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی

    با مثبت خواندن عملکردها در زمینه اجرای آسفالت‌های حفاظتی طی یک دهه اخیر ، بر ضرورت بهره‌گیری از همه توانمندی‌ها به منظور افزایش کیفیت آسفالت های حفاظتی تاکید کرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت : افزایش نظارت و تغییر رویکردها به ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان دلفان گفت : طی ۴ ماهه سال جاری ، ۲۵ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان ...

    |

    نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ، ۱۲ و ۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رای لازم صادر شود .

    |

    هم اینک با هماهنگی پلیس راه ، کار آشکارسازی تمام نقاط پرحادثه در استان انجام شده و گشت‌های محسوس و نامحسوس مشترک پلیس و راهداری نیز در محورهای استان فعال‌اند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نمین از انجام ۷۶ کیلومتر عملیات شانه سازی در راه‌های این شهرستان ...

    |

    نظرات کاربران