در حال بارگذاری ...

فروش بلیت‌ پروازهای اربعین از هفته آینده

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از فروش بلیت پروازهای اربعین از هفته آینده خبر داد .

مقصود اسعدی سامانی با اعلام این خبر گفت : از هفته آینده شرکت‌های هواپیمایی به تدریج دسترسی خرید بلیت پروازهای اربعین با قیمت مصوب را برای مسافران باز خواهند کرد و مسافران می توانند بلیت‌های خود را تهیه کنند .

گفتنی است ؛ بنا بر دستورالعمل فروش پروازهای اربعین ، بهای کل بلیت یک طرفه از استان‌های خراسان ، سیستان و بلوچستان ، کرمان ، هرمزگان ، فارس ، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس حداکثر شش میلیون تومان و همچنین بهای کل بلیت یک طرفه از تهران و سایر استان‌های کشور (به استثناء استان‌های فوق‌الذکر) به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس ، حداکثر پنج میلیون تومان تعیین شده است .

صدور بلیت به صورت یک طرفه یا دو طرفه به انتخاب مسافر است . لذا فروش اجباری بلیت دوطرفه به عنوان شرط لازم برای صدور بلیت ممنوع است .

قیمت بلیت بزرگسال (ADL) و خردسال (CHD) یکسان تعیین می شود .

به منظور یکسان‌سازی هزینه استرداد بلیت در کلیه شرکت‌های هواپیمایی ، در صورت انصراف مسافر از سفر ، تا ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامه‌ای انجام پرواز ، مبلغ ۲۵ درصد از بهای پایه بلیت در هر مسیر کسر و مابقی به مسافر مسترد می‌شود . از ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامه‌ای انجام پرواز و پس از انجام پرواز مبلغ ۵۰ درصد از بهای پایه بلیت کسر و مابقی به مسافر مسترد می‌شود .




مطالب مرتبط

تمامی بلیت‌های بازه اربعین در کل کشور از طریق سایت رسمی شرکت‌های هواپیمایی ، دفاتر آنلاین فروش بلیت (OTA) و دفاتر خدمات مسافرت هوائی منتخب معرفی شده شرکت‌های هواپیمایی به این سازمان صورت می‌پذیرد .

|

به‌ دلیل حجم تقاضا ، بلیت‌های عرضه شده به فروش رفته است و بقیه شرکت‌ها نیز در همین هفته پس از اخذ مجوزهای مربوطه ، پروازها را باز خواهند کرد .

|

شرکت‌های هواپیمایی رأسا به فروش بلیت پروازهای اربعین اقدام کرده و از فروش بلیت به صورت‌ گروهی و چارتری خودداری کنند . 

|

شرکت‌ها با توجه به اینکه برنامه‌ریزی پرواز دارند باید صندلی های خود را عرضه کنند و اگر عرضه صورت نگیرد ، ضرر خواهند کرد تلاش می‌کنند در بازار قیمت‌های خود را به نوعی تعیین کنند که بتوانند تمام صندلی‌ها خود را تکمیل و نرخ‌های خود را تعدیل کنند .

|

آمار پروازهای فرودگاه مهرآباد در عملیات اربعین سال جاری نسبت به سال گذشته ، در حوزه پرواز ۵۸ درصد و در بخش جابه‌جایی مسافر ۲۵ درصد رشد داشته است .

|

نظرات کاربران