امروز تجربه کریدور ریلی شرقی - غربی را آغاز خواهیم کرد
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه شهرسازی خاطرنشان کرد : فاز اول کریدور ریلی چین - ایران - اروپا را به بهرهبرداری رساندیم و امیدواریم این کریدور که حاصل زحمات چندین ساله شهید جمهور و دیپلماسی حمل و نقل ریلی ایشان بود و با همکاری وزارت امور خارجه ، ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی به ثمر نشست ، به طور کامل راهاندازی شود .
وی خاطرنشان کرد : این کریدور ، زمان سیر بار را نسبت به حمل و نقل دریایی به شدت کاهش داده و امنیت و ایمنی بالایی دارد و این مسیر تمام ریلی که از چین ، قزاقستان و ترکمنستان میگذرد مورد توجه تجار و صاحبان بار قرار خواهد گرفت .
مطالب مرتبط
رهبری تاکید بسیار زیادی بر توسعه کریدورهای ریلی دارند و ما نیز در حوزه حمل و نقل ریلی به دنبال افزایش مسیرهای ریلی و اتصال آنها به مرزها هستیم . زیرا معتقدیم مفهوم کریدور اتصال مرزی به مرز دیگر است ، همچنین تجهیز و نوسازی ناوگان پیر و خسته ریلی کشور نیز در دستور کار قرار گرفته ...
حمل و نقل مانند آب جاری است و اگر مسیر خود را پیدا کند جابهجایی بار استمرار خواهد داشت کمااینکه وقتی اولین قطار افغاستان - ترکیه از مسیر ایران عبور کرد ، انتظار عبور قطارهای بعدی به این سرعت را نداشتیم اما امروز قطارهای ترکیه و افغانستان پُر میآیند و پُر برمیگردند و هر ...
موسوی تحصیل کرده ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس با بیش از ۲۸ سال سابقه راه آهنی ، مسئولیت های متعددی از جمله معاون اداری - مالی راه آهن تهران ، مدیرکل دفتر حقوقی راه آهن ، مدیرکل راه آهن آذربایجان و معاون مدیرعامل راه آهن در بخش مسافری را در سابقه خود دارد .
بزرگترین وظیفه و اولویت راه آهن ، ارائه خدمت مطلوب به مردم است. در حال حاضر سهم راه آهن در حمل بار کل کشور ، حدود ۸ درصد است و باید تلاش کنیم تا به کمک یکدیگر و با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، سهم حمل و نقل ریلی بار را برای کمک به اقتصاد کشور به ۳۰ درصد برسانیم .
خرید و بازسازی لکوموتیو ، واگن مسافری ، ماشین آلات ریلی و تامین تجهیزات مربوطه از سازندگان داخلی اولویت های اصلی است که از طرف شرکت راه آهن تعیین شده است .