کاهش ۵۰ درصدی زمان حمل بار با راه اندازی قطار دو سر بار بین ایران و چین
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون بازرگانی و بهره برداری شرکت راه آهن گفت : امروز پس از چند سال و در راستای کریدور جنوبی شرق - غرب ، در فاز اول قطار ایران به چین را راه اندازی می کنیم .
مرتضی جعفری افزود : قطار چین به ایران نیز هفته گذشته از چین حرکت کرده و طی ۲ روز آینده وارد ایران می شود .
وی افزود : مداکرات پیوسته ای بین راه آهن چین ، قزاقستان و ترکمنستان داشتیم . در فاز اول طبق توافقات ، هفته ای یک قطار از طرفین به صورت دو سر بار راه اندازی می کنیم .
مطالب مرتبط
رهبری تاکید بسیار زیادی بر توسعه کریدورهای ریلی دارند و ما نیز در حوزه حمل و نقل ریلی به دنبال افزایش مسیرهای ریلی و اتصال آنها به مرزها هستیم . زیرا معتقدیم مفهوم کریدور اتصال مرزی به مرز دیگر است ، همچنین تجهیز و نوسازی ناوگان پیر و خسته ریلی کشور نیز در دستور کار قرار گرفته ...
حمل و نقل مانند آب جاری است و اگر مسیر خود را پیدا کند جابهجایی بار استمرار خواهد داشت کمااینکه وقتی اولین قطار افغاستان - ترکیه از مسیر ایران عبور کرد ، انتظار عبور قطارهای بعدی به این سرعت را نداشتیم اما امروز قطارهای ترکیه و افغانستان پُر میآیند و پُر برمیگردند و هر ...
موسوی تحصیل کرده ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس با بیش از ۲۸ سال سابقه راه آهنی ، مسئولیت های متعددی از جمله معاون اداری - مالی راه آهن تهران ، مدیرکل دفتر حقوقی راه آهن ، مدیرکل راه آهن آذربایجان و معاون مدیرعامل راه آهن در بخش مسافری را در سابقه خود دارد .
بزرگترین وظیفه و اولویت راه آهن ، ارائه خدمت مطلوب به مردم است. در حال حاضر سهم راه آهن در حمل بار کل کشور ، حدود ۸ درصد است و باید تلاش کنیم تا به کمک یکدیگر و با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، سهم حمل و نقل ریلی بار را برای کمک به اقتصاد کشور به ۳۰ درصد برسانیم .
خرید و بازسازی لکوموتیو ، واگن مسافری ، ماشین آلات ریلی و تامین تجهیزات مربوطه از سازندگان داخلی اولویت های اصلی است که از طرف شرکت راه آهن تعیین شده است .