در حال بارگذاری ...
  • توزیع ۳۲۲ کلاه ایمنی رایگان میان موتورسواران ۹ روستای استان خراسان شمالی

    علاوه بر توزیع کلاه ایمنی رایگان ، هزار و ۸۰۰ موتورسوار نیز در این مدت تحت آموزش‌های ایمنی قرار گرفتند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ۳۲۲ عدد کلاه ایمنی رایگان بین موتورسواران ۹ روستای خراسان شمالی توزیع شد .

    سعید سبحانی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت : از ابتدای سال تاکنون به منظور ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت ۳۲۲ عدد کلاه ایمنی رایگان بین موتورسواران در ۹ روستا در شهرستان‌های بجنورد ، گرمه ، جاجرم ، سملقان و شیروان توزیع شد .

    وی بیشترین علت فوت موتورسواران را ضربه به سر دانست و بر استفاده از کلاه ایمنی تاکید کرد و افزود : علاوه بر توزیع کلاه ایمنی رایگان ، هزار و ۸۰۰ موتورسوار نیز در این مدت تحت آموزش‌های ایمنی قرار گرفتند .

    این مسئول با بیان این که اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت یکی از برنامه‌های مهم حوزه حمل و نقل است ، اظهار کرد : توزیع ۵۵۰ عدد کلاه ایمنی و آموزش ۴ هزار و ۱۰۰ موتورسوار در مرحله نخست در دستور کار قرار دارد .

    سبحانی ادامه داد : در طول سال طرح‌های آگاه بخشی و ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای با هدف پیشگیری از تصادفات و تلفات ناشی از آن برای راکبان موتورسیکلت ، دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و رانندگان وانت بارها و ادوات کشاورزی اجرا می‌شود .




    مطالب مرتبط

    رانندگان بخش حمل و نقل کالا و یا سایر کاربران جاده‌ای در صورت داشتن هرگونه شکایت ، انتقاد و یا پیشنهاد می‌توانند با تلفن ۱۴۱ تماس حاصل نمایند و یا با مراجعه به سایت www.۱۴۱.ir نسبت به ثبت شکایت و یا انتقاد و پیشنهاد خود اقدام کنند .

    |

    متقاضیان برای نصب تابلوهای تبلیغاتی در حاشیه راه‌ها می‌توانند با مراجعه به اداره کل حمل و نقل استان نسبت به اخذ مجوز مطابق استانداردهای لازم اقدام کنند .

    |

    سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این خصوص ، با مشارکت معاونت علمی ریاست جمهوری ، سامانه‌های مدیریتی پیشرفته‌ای را در حوزه مدیریت زیرساخت‌های اصلی جاده‌ای شامل روسازی راه (PMS) ، پل‌ها و ابنیه فنی (BMS) ، ایمنی زیرساخت‌ها (SMS) و شناسایی خودکار نقاط پرتصادف (BSS) بصورت یکپارچه ...

    |

    تا قبل از فرارسیدن فصل زمستان ، ادارات باید نسبت به رفع کاستی‌ها و تأمین تمامی امکانات مورد نیاز و تجهیز راهدارخانه‌ها اقدام نمایند تا از آمادگی کامل برای عملیات راهداری زمستانی برخوردار شویم .

    |

    با اجرای روشنایی نقطه‌ای در نقاط پرحادثه ، دید رانندگان در شب افزایش یافته و در نتیجه احتمال وقوع تصادفات کاهش می‌یابد ، این اقدام گامی مهم در راستای تحقق اهداف ارتقای ایمنی راه‌های جنوب استان است .

    |

    نظرات کاربران