در حال بارگذاری ...

برگزاری نوزدهمین نشست کارگروه تخصصی ضوابط و معیارهای فنی سازه‌های ساحلی و دریایی

حسب ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه کشور ، مسئولیت کارگروه مذبور با سازمان بنادر و دریانوردی بوده و تصویب کلیه ضوابط فنی و دستورالعمل‌های مرتبط با سواحل و دریا به این کارگروه تفویض اختیار شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نوزدهمین نشست کارگروه تخصصی تدوین ضوابط و معیارهای فنی و اجرایی سازه‌های ساحلی و دریایی کشور با حضور معاون مهندسی و توسعه زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد .

در این نشست که نمایندگان سایر سازمان‌ها و نهادهای عضو این کارگروه نیز حضور داشتند ، راهنمای "طراحی لرزه‌ای موج‌شکن‌های توده‌سنگی و اسکله‌های وزنی بلوکی" مورد بررسی قرار گرفت .

بر اساس این گزارش ، در کارگروه تخصصی تدوین ضوابط و معیارهای فنی و اجرایی سازه‌های ساحلی و دریایی ، علاوه بر سازمان بنادر و دریانوردی ، سازمان برنامه و بودجه ، جامعه مهندسان مشاور ایران ، استادان دانشگاه‌ها و متخصصین ساحلی و دریایی نیز عضویت دارند .

لازم به ذکر است ، حسب ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه کشور ، مسئولیت کارگروه مذبور با سازمان بنادر و دریانوردی بوده و تصویب کلیه ضوابط فنی و دستورالعمل‌های مرتبط با سواحل و دریا به این کارگروه تفویض اختیار شده است .

گفتنی است ، ضوابط و معیارهای فنی در مراحل پیدایش ، مکان‌یابی ، طراحی مفهومی ، امکان‌سنجی ، مطالعات پایه ، مطالعات تفصیلی ، راه‌اندازی ، بهره‌برداری ، طراحی و اجرای پروژه‌های ساحلی و دریایی از اهمیت ویژه‌ای از لحاظ توجیه فنی اقتصادی ، ارتقا کیفیت ، تأمین پایانی و عمر مفید ، افزایش دقت مطالعات ، کاهش هزینه و زمان اجرا و همچنین توجه خاص به مسائل زیست‌محیطی برخوردار بوده و نظام فنی و اجرایی کشور ناظر بر به‌کارگیری معیارها ، استانداردها و ضوابط فنی در مراحل مختلف طرح‌ها است .




مطالب مرتبط

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که دارای ۱۸ باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، تعداد ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی ، ظرفیت ۱۰۰ هزار تُن انواع کالاهای اساسی فله خشک ، ۹۰ هزار متر مربع محوطه بارانداز ...

|

ایجاد شرایط بهره برداری ایمن از تجهیزات استراتژیک بندر ، افزایش توان عملیات تجهیزات بندری ، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری تجهیزات بندری و همچنین بالا بردن میزان آماده بکاری جرثقیل های استراتژیک مجتمع بندری انزلی از جمله اهداف تعریف شده در این پروژه بود .

|

نظرات کاربران