در حال بارگذاری ...
  • نصب سامانه‌های روشنایی و چراغ‌های چشمک زن در طول راه‌های استان قم

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت : با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال طرح نصب سامانه روشنایی و چراغ‌های چشمک زن ، در ۱۵ نقطه از راه‌های استان قم عملیاتی شد .

    علی احمدی جبلی از اجرایی شدن طرح نصب سامانه روشنایی و چراغ های چشمک زن در طول راههای استان قم خبر داد .

    وی ضمن اعلام این خبر افزود : با توجه به بازدیدهای مکرر میدانی و مطالعات صورت گرفته ۱۵  نقطه مستعد حادثه در طول راه های استان احصا و مقرر شد با اجرای سامانه روشنایی و نصب چراغهای چشمک زن ، نسبت به رفع این نقاط اقدام شود .

    احمدی جبلی با توضیح این مطلب که سامانه‌های روشنایی در این طرح به صورت نقطه ای اجرا می شوند ، گفت : در مجموع ۱۵ نقطه به طول ۶ کیلومتر در سطح راه‌های استان با اجرای این طرح دارای سامانه روشنایی می شوند .

    وی در ادامه به تعدادی از این نقاط اشاره و عنوان کرد : بزرگراه سلفچگان - دلیجان( مقطع رمپ‌های ورودی آزادراه سلفچگان - ساوه) ، محور قدیم سلفچگان - ساوه (تقاطع محور نورآباد) ، بزرگراه سلفچگان - دلیجان (تقاطع نیزار) ، جاده قدیم قم - تهران (تقاطع محور روستایی حاج خلیل) ، محور قم - جعفرآباد( مقاطع دام شهر و پل آزادراه سلفچگان - ساوه و ... در زمره این نقاط است .

    رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در خصوص دیگر نقاط اجرایی در این طرح گفت : جاده قدیم قم - تهران (مقطع اتصال دوخطه به چهار خطه) ، محور لنگرود - کهک (پل روستای خورآباد) ، محور قم - قنوات (مقاطع روستای سراجه ، روستای نواران و قبل از پل آزادراه قم - کاشان) ، بزرگراه دلیجان - سلفچگان (تقاطع روستای خرم آباد) و مقاطعی از محور قم - نیزار ، تعدادی دیگر از نقاط جاده ای استان است که در این طرح دارای سامانه روشنایی می شوند .

    احمدی جبلی در بخش دیگری از این خبر به اجرای طرح نصب چراغ های چشمک زن در طول راه های استان پرداخت و تصریح کرد : ۶۰ دستگاه چراغ چشمک زن با منبع تغذیه برق و سلول های خورشیدی در مقاطعی از راههای استان که در طرح لحاظ شده ، نصب می شوند .

    وی میزان اعتبار اجرایی پروژه نصب سامانه های روشنایی و چراغ های چشمک زن را افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت : تمامی اعتبار تخصیصی این طرح از محل درآمدهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین شده است .

    احمدی جبلی بازه زمانی تکمیل طرح را یکساله اعلام و ابراز امیدواری کرد : با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده ، تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۴ شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود .

    وی در پایان تاکید کرد : با توجه به پراکندگی مقاطع اجرایی در این طرح ، از رانندگان گرامی که از محل‌های اجرایی این طرح تردد میکنند درخواست میگردد ضمن رعایت جامع مقررات ، تعامل بایسته را با مجریان طرح داشته باشند .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون ۴۸ اکیپ پیمانی بهسازی و روکش آسفالت در سطح راه‌های استان همدان مشغول فعالیت هستند که امیدواریم امسال نیز همچون سال گذشته بتوانیم بیش از تعهد سال در سطح راه‌های استان بهسازی و روکش آسفالت انجام دهیم .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت : ۱۱۵ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون ...

    |

    طی ماه‌های اخیر با اجرای عملیات بازسازی این محور به همت مدیران ارشد سازمان متبوع در تأمین به‌ موقع اعتبارات و پشتکار راهداری استان ، احداث قطعه سخت پروژه شتاب مضاعفی به خود گرفته است .

    |

    امسال دو هزار و ۴۰۰ سرویس اتوبوسی برای زائران پایانی صفر پیش بینی شده است ، پارسال ۶۰۰ هزار مسافر با این ناوگان در مسیر مشهد جابه‌جا شد که این آمار در سال جاری به ۶۵۰ هزار زائر خواهد رسید .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر امروز خود به استان خراسان رضوی از پایانه مسافربری امام رضا (ع) بازدید کرد .

    |

    نظرات کاربران