در حال بارگذاری ...
  • رشد تجارت و ترانزیت ایران و آذربایجان با احداث گذرگاه دوم ترانزیتی

    احداث گذرگاه دوم ترانزیتی با کشور آذربایجان سبب رشد قابل توجهی در بخش تجارت و ترانزیت کالا شد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل در ترازیت کالا در بخش جاده‌ای رشد ۷۰ درصدی را شاهد هستیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازگشایی سفارت آذربایجان ، گفت : احداث گذرگاه دوم ترانزیتی با کشور آذربایجان سبب رشد قابل توجهی در بخش تجارت و ترانزیت کالا شد .

    مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه هیئت دولت ، درباره بازگشایی سفارت آذربایجان در دولت سیزدهم اظهار کرد : به دلیل مشکلی که در یک و نیم سال گذشته رخ داده بود ، این سفارت تعطیل شده بود. بر همین اساس یکی از کارهای اصلی ما در کمیسیون مشترک همکاری ایران و آذربایجان ، بازگشایی این سفارت بود که با پیگیری‌های انجام شده این سفارت بازگشایی شد .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقداماتی که در حوزه ترانزیتی با کشور آذربایجان انجام شده است ، یادآور شد : احداث گذرگاه دوم ترانزیتی با کشور آذربایجان سبب رشد قابل توجهی در بخش تجارت و ترانزیت کالا شد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل در ترازیت کالا در بخش جاده‌ای رشد ۷۰ درصدی را شاهد هستیم .

    ترانزیت کالا از ایران از ۲۰ میلیون تن عبور خواهد کرد

    بذرپاش خاطرنشان کرد : بر اساس برنامه هفتم که صادرات ۱۶ میلیون تن کالا به صورت ترانزیت هدفگذاری شده است ، اگر این مسیر ادامه یابد ، میزان ترانزیت کالا از ۲۰ میلیون تن هم عبور خواهد کرد و یک رکورد تازه در ترانزیت کالا در کشور ثبت می‌شود .

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : یکی دیگر از اقدامات مهم وزارتخانه در بخش حمل و نقل ، پویش کاج (کاهش حوادث جاده‌ای) است که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شده است و اثرات آن در برنامه اجرایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان یکی از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نمایان است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قرار گرفتن رشد ترانزیت امسال در مرز ۷۰ درصدی گفت : سال ۱۴۰۲ در بخش جاده‌ای ۱۴.۷ میلیون تن ...

    |

    ایران سرزمین فرصت‌های ترانزیتی و لجستیکی است و برای بالفعل کردن این ظرفیت‌ها تلاش می‌شود . همچنین ایران سرزمینی ارزان ، سریع و مطمئن برای ترانزیت کالا در غرب آسیا است . به‌طوری‌که میزان رشد ترانزیت کالا در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۸ درصد بوده است و روند رشد بیش از ۵۰ ...

    |

    شرکت‌ها و بخش خصوصی فقط به جاده منتهی نمی‌شود و حتما در ناوگان ریلی و هوایی هم گفتگو و تعامل با بخش خصوصی بیشتر خواهد شد .

    |

    ۸۰ درصد سفرهای زائران با خودرو شخصی ، ۱۰ درصد با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای ، ۳ درصد با ناوگان حمل‌ونقل هوایی و ۷ درصد با ناوگان حمل‌ونقل ریلی انجام شده است . از امروز بعد از ظهر و در دو روز آینده شاهد بیشترین میزان خروجی مسافر از مشهد هستیم .

    |

    با توجه به اینکه دو روز آینده اوج خروج زائران از مشهد مقدس است ؛ همکاران ما در فرودگاه مشهد تمام تلاش خود را برای انجام منظم پروازها و تامین بلیت به میزان مورد نیاز کرده اند .

    |

    نظرات کاربران