تسریع در ساخت راهآهن کرمانشاه - خسروی
راه آهن کرمانشاه - خسروی به طول ۲۶۳ کیلومتر در محدوده کرمانشاه تا اسلام آباد در بخش زیرسازی ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش ما این است تا این عملیات تا پایان سالجاری به اتمام رسیده و مقدمات شروع عملیات روسازی و ساخت ایستگاه اسلام آباد فراهم شود .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : راه آهن کرمانشاه - خسروی یکی از مهمترین مسیرهای ریلی کشور با هدف تکمیل کریدور ریلی شرق به غرب و اتصال مناطق غربی کشور به شبکه ریلی است که در حال حاضر از کرمانشاه تا اسلامآباد در بخش زیرسازی ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .
خیراله خادمی راه آهن کرمانشاه - خسروی را بخشی از راه آهن غرب کشور به طول ۵۵۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت : این مسیر ریلی از ایستگاه سمنگان در نزدیکی اراک شروع می شود و با عبور از شهرهای ملایر ، نهاوند ، کنگاور ، صحنه ، کرمانشاه ، اسلام آباد غرب ، سر پل ذهاب و قصر شیرین به شهر خسروی واقع در مرز بین ایران و عراق منتهی می شود .
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت این مسیر ریلی برای کشور افزود : با توجه به اهمیت راهآهن کرمانشاه - خسروی این پروژه یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است و برنامهریزی و اقدامات لازم برای تامین منابع آن از سایر منابع و تهاتر نفت در حال انجام است .
وی در خصوص آخرین وضعیت اجرایی مسیر توضیح داد و گفت : راه آهن کرمانشاه - خسروی به طول ۲۶۳ کیلومتر در محدوده کرمانشاه تا اسلام آباد در بخش زیرسازی ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش ما این است تا این عملیات تا پایان سالجاری به اتمام رسیده و مقدمات شروع عملیات روسازی و ساخت ایستگاه اسلام آباد فراهم شود .
خادمی در ادامه اظهار داشت : پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۳۶ درصد و پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی در کل مسیر نیز ۵۲ درصد اعلام می شود . همچنین برنامه ریزیهای لازم برای شروع عملیات اجرایی دو قطعه از ۸۰ کیلومتر این پروژه در محدوده استان ایلام در حال انجام است تا عملیات از هر دو سوی پروژه تسریع یابد .
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه این مسیر ریلی را موجب اتصال راهآهن ایران به کشور عراق دانست و گفت : راه آهن غرب کشور یکی از خطوط ریلی مهم در سطح ملی و بین المللی است که میتواند امکان برقراری ارتباط ریلی بین کشورهای آسیای میانه و دریای مدیترانه از طریق راهآهن تجن - سرخس - مشهد - تهران و گرگان – اینچه برون – تهران - اراک – کرمانشاه – خسروی فراهم کند ، راه آهن کشور را به ساحل دریای مدیترانه در بندر لاذقیه از طریق کشورهای عراق و سوریه متصل کند و ارتباط ریلی بین ایران و عراق و در نتیجه ارتباط با اماکن متبرکه کربلا و نجف و سایر مراکز زیارتی واقع در خاک عراق را برای هموطنان فراهم سازد .