در حال بارگذاری ...
  • هواپیماهای راهبردی فلایت چک بخش مهمی از تضمین ایمنی صنعت هوانوردی هستند

    هم اکنون صنعت هوانوردی کشور بدون اتکاء به متخصصان خارجی ، عملیات های وارسی پروازی خود را توسط هواپیماهای فلایت چک انجام می‌دهد و این سبب شده سالانه از خروج بیش از ۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه هواپیماهای استراتژیک فلایت چک بخش مهمی از تضمین ایمنی در صنعت هوانوردی هستند ، گفت : استفاده از هواپیماهای وارسی پرواز " فلایت چک" برای اطمینان از عملکرد مثبت سامانه‌های ناوبری و کمک ناوبری هوایی کشور از اهمیت بسزایی برخوردار هستند .

    کاپیتان محمد حسن مسعودیان افزود : این هواپیمای استراتژیک در سنجش عملکرد مناسب سامانه‌های ناوبری ، کمک ناوبری ، راداری و طرح‌های پروازی برای راهبرد انجام عملیات پروازی و هدایت هواپیماها در آسمان کشور نقش مهمی بر عهده دارد ، بطوریکه در زنجیره ایمنی پروازها نقش حیاتی داشته و بسیار تاثیرگذار است .

    رئیس مرکز وارسی پرواز و خدمات هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت : خوشبختانه پس از پیگیری های مجدانه و تلاش‌های زیاد مبادی مربوطه ، دومین فروند از هواپیمای فلایت چک فوق پیشرفته و راهبردی  وارد کشور شد و بهره برداری از این هواپیما در ۲ مرحله برنامه ریزی شده که ابتداً عملیات وارسی پروازی سامانه های نظارتی(رادار) ، بصری و کمک بصری ، طرح ها و دستورالعمل های پروازی است و در فاز و یا مرحله دوم جهت انجام عملیات وارسی پروازی سامانه های ناوبری و کمک ناوبری مورد استفاده قرار خواهد گرفت ، از این رو فعالیت انجام وارسی پروازی سامانه رادار تنگریز شیراز با وسعت عملکرد فراگیری ۷۰۰ هزار مترمربع ، با اجرای  حداقل ۱۰ مرحله پرواز مستمر ۵ تا ۶ ساعتی و در ۸ روز کاری توسط این هواپیما انجام شد.

    وی بیان کرد : شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با استفاده از دو فروند هواپیمای فلایت چک ، عملیات وارسی پروازی سامانه های ناوبری را منطبق بر معیارهای دقیق استاندارد بین المللی و بطور منظم در مناطق مختلف کشور بر عهده دارد تا در صنعت هوانوردی ایران نقش اصلی برای انجام وظایف قانونی محوله را به خوبی ایفاء کند . هم اکنون صنعت هوانوردی کشور بدون اتکاء به متخصصان خارجی ، عملیات های وارسی پروازی خود را توسط هواپیماهای فلایت چک انجام می‌دهد و این سبب شده سالانه از خروج بیش از ۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شود .

    رئیس مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی شرکت فرودگاه‌ها یادآور شد : ضرورت استفاده از هواپیمای فلایت چک در وارسی پروازی برای اطمینان از عملکرد سامانه‌های ناوبری هوایی است تا کارشناسان شرکت فرودگاه‌ها و مراقبین پرواز از عملکرد صحیح این سامانه‌ها در تقرب پروازها به فرودگاه‌ها و پیمایش مسیرهای پروازی کشور اطمینان خاطر داشته باشند .

    وی، هواپیمای فلایت چک را در زنجیره اجزاء ایمنی صنعت هوانوردی ، مولفه ای فوق راهبردی اعلام کرد و افزود : صنعت هوانوردی نیازمند عملکرد پیوسته هواپیماهای فلایت چک است و برای توسعه حوزه عملکرد نظارتی ، مراقبتی و ایمنی در این صنعت ، می بایست هواپیماهای فلایت چک بیشتری خریداری شود . راهبرد اقتصادی با صرفه جویی ارزی ، سرعت عمل در انجام عملیات های وارسی پروازی و ارتقای ایمنی در صنعت هوانوردی کشور از مهم‌ترین مزیت‌های خرید دومین هواپیمای فلایت چک است .




    مطالب مرتبط

    خلبانی یعنی عشق به پرواز در پهنه آسمان با استفاده از قوانین طبیعت برای رها شدن از بند زمین و رسیدن به این زیبایی بی‌نهایت و تفکر بیشتر در مخلوقات خداوند متعال است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ۹۴۶۱ زائر اربعین با ۸۶ پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به نجف اشرف اعزام و پذیرش شدند .

    |

    از آنجا که توسعه فرودگاه بین‌المللی مشهد در ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران اهمیتی دوچندان دارد ؛ باید مسیر هوشمندسازی این فرودگاه تسریع پیدا کند .

    |

    در طی این سال‌ها ، سازمان هواپیمایی کشوری ضمن برگزاری جلسات و همچنین نامه‌نگاری‌های متعدد ، به شرکت KLM اعلام شده بود که در صورت برقراری پروازهای عبوری و رساندن آن به سقف قبل از توقف ، پرداخت ریالی شرکت KLM در سال ۱۳۹۸ مورد تایید است ، اما KLM موضوع را نپذیرفت و بر لزوم پرداخت ...

    |

    موکب‌داران عراقی که از هفته گذشته وارد کشورمان شده‌اند ، کار خود را برای برپایی موکب در اطراف حرم مطهر امام هشتم شیعیان آغاز کرده‌اند و تا روز ۱۴ شهریورماه امسال از عزاداران امام رضا(ع) در اطراف حرم پذیرایی خواهند کرد .

    |

    نظرات کاربران