در حال بارگذاری ...
  • معاینه فنی بیش از ۸۴۰۰ دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین در خراسان جنوبی

    معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین به منظور ارتقای ایمنی تردد در جاده‌ها ، کاهش آلایندگی هوا و کاهش ترافیکی ناشی از نقص فنی خودرو و جاده ها انجام می‌شود . در حال حاضر ۴ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین در استان خراسان جنوبی فعال است که در شهرستان‌های بیرجند ، قاین ، طبس و فردوس واقع شده‌اند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از معاینه فنی بیش از ۸۴۰۰ دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین طی سه ماهه ۱۴۰۳ خبر داد .

    هادی حیدری گفت : در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ ، بیش از ۸۴۰۰ دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین در این استان معاینه فنی شدند . از این تعداد خودرو که در این مدت مورد بازدید قرار گرفتند و تعداد ۱۷۶۵ دستگاه خودرو به دلیل نقص فنی مردود شده اند .

    رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد : معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین به منظور ارتقای ایمنی تردد در جاده‌ها ، کاهش آلایندگی هوا و کاهش ترافیکی ناشی از نقص فنی خودرو و جاده ها انجام می‌شود . در حال حاضر ۴ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین در استان خراسان جنوبی فعال است که در شهرستان‌های بیرجند ، قاین ، طبس و فردوس واقع شده‌اند .

    وی همچنین اظهار کرد : در راستای اجرای طرح تشدید کنترل تردد خودروهای حامل بار عبوری و جلوگیری از تردد غیرمجاز این خودروها ، طی سه ماهه نخست سال جاری ۳۷۱ پروانه عبور ترافیکی برای تردد در محورهای مواصلاتی استان صادر شد .

    رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اضافه کرد : این پروانه‌ها برای وسایل نقلیه ای صادر می‌شود که ابعاد و وزن آنها از مقادیر تعیین شده در مقررات تجاوز نماید . صدور این پروانه‌ها به منظور ساماندهی حمل و نقل جاده‌ای و جلوگیری از تخلفات ترافیکی و همچنین حفظ ایمنی جاده‌ها و رانندگان انجام می‌شود .

    حیدری یادآور شد : از رانندگان تقاضا می‌شود که قبل از اقدام به سفر و حمل هرگونه بار از صحت و ایمنی خودرو و تناسب ابعاد و وزن بار با وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند و در صورت نیاز نسبت به اخذ پروانه عبور ترافیک اقدام کنند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت : در شش ماهه نخست امسال و مقایسه با مدت مشابه سال ...

    |

    متقاضیان برای نصب تابلوهای تبلیغاتی در حاشیه راه‌ها می‌توانند با مراجعه به اداره کل حمل و نقل استان نسبت به اخذ مجوز مطابق استانداردهای لازم اقدام کنند .

    |

    سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این خصوص ، با مشارکت معاونت علمی ریاست جمهوری ، سامانه‌های مدیریتی پیشرفته‌ای را در حوزه مدیریت زیرساخت‌های اصلی جاده‌ای شامل روسازی راه (PMS) ، پل‌ها و ابنیه فنی (BMS) ، ایمنی زیرساخت‌ها (SMS) و شناسایی خودکار نقاط پرتصادف (BSS) بصورت یکپارچه ...

    |

    تا قبل از فرارسیدن فصل زمستان ، ادارات باید نسبت به رفع کاستی‌ها و تأمین تمامی امکانات مورد نیاز و تجهیز راهدارخانه‌ها اقدام نمایند تا از آمادگی کامل برای عملیات راهداری زمستانی برخوردار شویم .

    |

    با اجرای روشنایی نقطه‌ای در نقاط پرحادثه ، دید رانندگان در شب افزایش یافته و در نتیجه احتمال وقوع تصادفات کاهش می‌یابد ، این اقدام گامی مهم در راستای تحقق اهداف ارتقای ایمنی راه‌های جنوب استان است .

    |

    نظرات کاربران