در حال بارگذاری ...

جابجایی ۱۴۲ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۹ میلیون سفر از طریق جاده ‎های کشور طی سه ماه نخست امسال

در حال حاضر تعداد ۴۳۹ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۹.۳ سال و ۵۵۸ هزار راننده در حال خدمت رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا می باشند .

به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا با اعلام این خبر افزود : در سه ماهه سال جاری میزان کالای جابجا شده از طریق جاده‌های کشور بالغ بر ۴.۵ درصد افزایش داشته که در اردیبهشت ماه سال جاری رکورد ماهیانه میزان جابجایی کالا در جاده های کشور با حدود ۵۴ میلیون تن شکسته شد .

حمدالهی افزود : میزان حمل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در سه ماهه سال ۱۴۰۳ بیش از ۵.۳ میلیون تن با ۲۴۰ هزار بارنامه بوده است که شاهد رشد ۸.۳ درصدی در میزان حمل کالاهای اساسی از بنادر کشور بوده‌ایم .

در ارتباط با محمولات معدنی وزارت صمت ، با توجه به ظرفیت های قانونی پیش بینی شده بودجه و الزام صاحبان معادن به حمل کالا از مبداء معادن با سند حمل (بارنامه) و پیگیری‌های به عمل آمده و ظرفیت های ایجاد شده برای صدور بارنامه این محمولات رشد چشمگیری در جابجایی این بخش صورت گرفته ، به طوریکه بالغ بر ۱۸.۸ میلیون تن محمولات معدنی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ جابجا گردیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۹ درصد رشد داشته است .

در حال حاضر تعداد ۴۳۹ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۹.۳ سال و ۵۵۸ هزار راننده در حال خدمت رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا می باشند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، ۲۷۰ شرکت تعاونی حمل و نقل کالا ، پروانه فعالیت از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پروانه فعالیت دریافت کرده و مشغول ...

|

در حال حاضر تعداد ۴۳۴ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۹.۲ سال و ۵۵۱ هزار راننده در حال خدمت رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا می باشند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ‌، وزیر راه و شهرسازی در حکمی رضا اکبری را به عنوان سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منصوب کرد .

|

بی شک ابتکار تراسیکا ، در تقویت پیوندها ، تسهیل تجارت و تضمین حمل‌ونقل روان در سراسر مرزهای منطقه نقش‌آفرینی می‌کند و همکاری ما در پرداختن به چالش‌هایی که در دو حوزه عملیات و زیرساخت ها با آن روبرو هستیم ، به ویژه در سایه تقاضای روز افزون حمل‌ونقل جاده‌ای ، حیاتی است .

|

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این خصوص ، با مشارکت معاونت علمی ریاست جمهوری ، سامانه‌های مدیریتی پیشرفته‌ای را در حوزه مدیریت زیرساخت‌های اصلی جاده‌ای شامل روسازی راه (PMS) ، پل‌ها و ابنیه فنی (BMS) ، ایمنی زیرساخت‌ها (SMS) و شناسایی خودکار نقاط پرتصادف (BSS) بصورت یکپارچه ...

|

نظرات کاربران