در حال بارگذاری ...

مرکز مدیریت راه‌ها چشم بینای سازمان راهداری است

باید شرایط به نحوی فراهم شود که امکانات و سیستم‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور نقش پایش و رصد را در تشخیص تخلفات ایفا کرده و با گنجاندن این موضوع در موارد قانونی در آینده نزدیک ، این نقش به طور جدی محقق شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از مرکز مدیریت راه‌ها به عنوان چشم بینای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بخش‌های مختلف یاد کرد .

عباسعلی بنی‌اسدی عنوان کرد : مرکز مدیریت راه‌های کشور پیشتر تنها ناظر بر کنترل جاده‌ها بود ، اما امروزه نظارت بر روند حمل و نقل جاده ای را بصورت هوشمند نیز تحت کنترل این مرکز بوده و محورهای مواصلاتی ، حمل و نقل کالا و مسافر و ترافیک را تحت پوشش قرار می‌دهد .

وی از تصرف غیرمجاز به حریم جاده‌ها به عنوان یکی از چالش‌های پیش روی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها برشمرد و افزود : در صورت کنترل و نظارت بر این حرائم با استفاده از تجهیزات و ظرفیت‌های موجود در مرکز مدیریت راه‌ها ، مشکلات موجود در این زمینه برطرف خواهد شد .

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد : باید شرایط به نحوی فراهم شود که امکانات و سیستم‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور نقش پایش و رصد را در تشخیص تخلفات ایفا کرده و با گنجاندن این موضوع در موارد قانونی در آینده نزدیک ، این نقش به طور جدی محقق شود .

بنی‌اسدی تصریح کرد : در این صورت سیستم‌های مرکز مدیریت راه‌ها مبنای عملیاتی نمودن احقاق حقوق دولتی و تشخیص تخلفات قرار گرفته و قابل استناد خواهد بود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، برای خرید ، نصب و راه‌اندازی دوربین‌های تصویربرداری ثابت و ثبت تخلفات جاده‌ای توام با خرید و راه اندازی دستگاه‌های ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ‌، وزیر راه و شهرسازی در حکمی رضا اکبری را به عنوان سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منصوب کرد .

|

با توجه به تغییرات ایجاد شده در وضعیت حمل و نقل جاده‌ای کشور و نیز در راستای استفاده بهینه از فناوری‌های ارتباطی نوین در حوزه حمل و نقل جاده‌ای ، رانندگان و مسافرین گرامی می‌توانند قبل از آغاز سفر جهت آگاهی از آخرین وضعیت راه‌ها به‌صورت شبانه روزی با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت ...

|

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این خصوص ، با مشارکت معاونت علمی ریاست جمهوری ، سامانه‌های مدیریتی پیشرفته‌ای را در حوزه مدیریت زیرساخت‌های اصلی جاده‌ای شامل روسازی راه (PMS) ، پل‌ها و ابنیه فنی (BMS) ، ایمنی زیرساخت‌ها (SMS) و شناسایی خودکار نقاط پرتصادف (BSS) بصورت یکپارچه ...

|

در مدت زمان این ارزیابی ۱۲ ماهه ، طبق اطلاعات ثبت شده از ۱۴۶ سامانه ثبت تخلف ۴۲۰ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۲۹۸ پلاک رویت شده است . همچنین بر اساس ۱۳۶ دستگاه تردد شمار ۴۰۲ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۸۵۴ وسیله نقلیه در طول محورهای استان خراسان رضوی و ۲۷ میلیون و ۴۳ هزار و ۶۰۲ وسیله نقلیه در ...

|

نظرات کاربران