در حال بارگذاری ...

استقرار مراکز پایش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مرزهای اربعینی کشور

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اتکاء به توانمندی‌ها قادر به ارائه بسته‌های متنوع خدمات در حوزه‌های تخصصی و عمومی به آحاد مردم است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت : در جریان سفرهای اربعین حسینی امسال ، با استقرار مراکز پایش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مرزهای کشور ، بستر مناسب‌تری برای نظارت بر روند اجرای کار در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فراهم می‌شود .

حمیدرضا شهرکی در کارگاه تخصصی آموزشی سامانه‌های مرتبط با مرکز مدیریت راه‌ها با محوریت رویداد بزرگ اربعین ، اظهار کرد : با توجه به این‌که همسو با سرعت عرصه فناوری باید کارها را به سرعت پیش ببریم ، یکی از رویکردهای کاری اتکاء بر حجم سرمایه‌گذاری ، ارزش افزوده و حداکثر بهره‌وری است .

وی رویکرد دیگر را عبور از موضوعات تک بُعدی و برخورداری از نگاه جامع مبتنی بر بسته نیازها و افزایش میزان بهره‌مندی مردم و جامعه هدف خواند و بر ضرورت حرکت به سمت اقدامات خدمت محور تأکید کرد . سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اتکاء به توانمندی‌ها قادر به ارائه بسته‌های متنوع خدمات در حوزه‌های تخصصی و عمومی به آحاد مردم است .

به گفته شهرکی ، پایه حکمرانی کشور ایران به واسطه برخورداری از پیشینه غنی آن ، مبتنی بر محوریت توسعه ارتباطات زمینی بوده و باید تکامل و ارتقاء ابزار دانش و تکنولوژی در یک سیستم مدیریت ترافیک پیشرفته مورد توجه قرار گیرد . با توجه به مأموریت‌ها و مسئولیت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، توجه ویژه به سیستم‌های حمل و نقل عمومی بسیار اهمیت داشته و از این‌رو عملیات وسایل نقلیه تجاری موضوع بسیار مهمی است .

معاون حمل و نقل با اشاره به اهمیت به‌ کارگیری سیستم‌های ارتباطی پیشرفته در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر ، تصریح کرد : بر اساس رویکرد حوزه مسوولیتی این سازمان ، نیاز است که سیستم‌های ایمنی کنترل خودروهای پیشرفته در دستور کار قرار گیرند .

شهرکی به اهمیت حوزه مدیریت ترانزیت اشاره و اظهار کرد : در کشور ما به دلیل نبود امکانات کافی در حوزه مدیریت ترانزیت ، تنها به ارائه نقشه راه به ناوگان اکتفا شده است ، حال آن‌ که باید به سمت الکترونیکی شدن حرکت کنیم که گام نخست آن فعال‌سازی سامانه‌ها در مبادی ورودی و خروجی کشور است . در بخش حمل و نقل با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته ، افق بسیار وسیع‌تری پیش روی ما قرار داشته و در ابتدای راه قرار داریم .

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش رو بودن سفرهای اربعین حسینی گفت : در جریان سفرهای اربعین حسینی امسال ، با استقرار سالن‌های پایش در مرزهای کشور بستر مناسب‌تری برای نظارت و اجرای کار فراهم است .

شهرکی نصب دوربین‌های پلاک خوان در پایانه‌های مسافربری و کنترل ورود و خروج وسایل نقلیه با هدف تمرکز و پایش مطلوب‌تر ناوگان فعال در حوزه خدمات‌رسانی در ایام اربعین حسینی را مهم برشمرد و گفت : با گسترش کارها ، اطلاعات و محتواها با رویکردهای مدیریتی ، کنترلی ، نظارتی ، آموزشی ، اطلاع‌رسانی و ارتباطات دو و چند سویه در سامانه راوی ، امید است در سال جاری شرایط متفاوت‌تری را در جریان ارائه خدمات در سفرهای اربعین حسینی تجربه کنیم .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره ایمنی و حریم اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از آمادگی کامل محورهای غرب استان اصفهان ...

|

در راستای خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب ، بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های صنفی ، شرکت‌های حمل‌ونقل ، مالکین و رانندگان برای خدمت‌رسانی بهتر به زائرین اربعین حسینی انجام خواهد شد .

|

کشفیات اضافه تناژ ابتدا از طریق کارشناسان پلیس راه و گشت‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با هدایت وسیله نقلیه به باسکول‌های نصب شده در پاسگاه‌های پلیس‌راه ، سامانه توزین حین حرکت و یا باسکول‌های سیار شناسایی و با تکمیل فرم ، متخلفان به معاونت حمل‌ونقل برای ...

|

طی مدت زمان یاد شده ۵۰۹ صورت وضعیت رسیدگی و برگ مالی صادر شد که جمع کل برگ مالی‌های صادره بیش از ۱۹ هزار میلیارد بوده است .

|

روند جابه‌جایی کالا در این استان کاملاً عادی و روان است . در ۷ماهه گذشته ۱ میلیون و ۴۳۹ هزار تن کالا از شهرستان اردبیل ، ۷۵۲ هزار تن کالا از شهرستان نمین ، ۳۰۱ هزار تن کالا از شهرستان پارس آباد ، ۱۶۹ هزار تن کالا از شهرستان خلخال ، ۱۳۹ هزار تن کالا از شهرستان بیله سوار ، ۸۵ هزار ...

|

نظرات کاربران