در حال بارگذاری ...

سامانه‌های حمل و نقل هوشمند چند کارکردی می‌شوند

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده ، بخشی از این سامانه‌ها تا پایان نیمه نخست امسال و برخی دیگر تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری رسیده و وارد مدار فعالیت خواهند شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت : ارتقاء سامانه‌های هوشمند جاده‌ای تک کاربردی به چند کارکردی و استفاده از داده‌های آنها در حوزه‌های ایمنی و حمل و نقل از رویکردهای مهم کاری سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای است .

منصور فخاران در کارگاه تخصصی آموزشی سامانه‌های مرتبط با مرکز مدیریت راه‌ها که با محوریت رویداد بزرگ اربعین حسینی برگزار شد ، اظهار کرد : سامانه‌های تک کاربردی که پیشتر در حوزه مباحث ایمنی به‌کارگیری می‌شدند ، به سامانه‌های چند کارکردی ارتقاء یافته و در حوزه حمل و نقل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند .

وی از نصب و راه‌اندازی سامانه‌های چند کارکردی جدید در سطح محورهای مواصلاتی و ایجاد جهش قابل قبول در حوزه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در کشور خبر داد . در حال حاضر ۳۲۰۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های کشور در حال راه‌اندازی است .

فخاران تأکید کرد : بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده ، بخشی از این سامانه‌ها تا پایان نیمه نخست امسال و برخی دیگر تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری رسیده و وارد مدار فعالیت خواهند شد .




مطالب مرتبط

مراکز پایش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مرزهای خروجی ایران به سمت کشور عراق در پایانه برکت در استان ایلام ، شلمچه و چذابه در استان خوزستان ، خسروی در استان کرمانشاه ، تمرچین در استان آذربایجان غربی و باشماق در استان کردستان راه‌اندازی شده است ، همچنین این مراکز در مرزهای ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این که باید نتایج برنامه‌های سازمان در جاده‌ها ...

|

بر اساس این تعریف ، مرکز مدیریت راه‌های کشور یکی از مراکزی است که به واسطه برخورداری از داده‌های اطلاعاتی و آماری ، زمینه را برای تصمیم‌گیری‌های روشن و درست مهیا و میدان دید عملکردی را وسیع‌تر می‌کند .

|

در خصوص همکاری با پلیس راهور نیز می توان یادآور شد که گلوگاه ترافیکی که در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راه‌های کشور به صورت برخط رصد می شود ، در اختیار پلیس راهور برای هدایت ترافیکی و اعمال قانون قرار گرفته است . با ۲۰ کلان‌شهر تبادل اطلاعات و شناسایی برخط انجام و در ...

|

طی مدت زمان یاد شده ۵۰۹ صورت وضعیت رسیدگی و برگ مالی صادر شد که جمع کل برگ مالی‌های صادره بیش از ۱۹ هزار میلیارد بوده است .

|

نظرات کاربران