در حال بارگذاری ...
  • درخواست از سران قوا برای ورود به مسأله تعیین نرخ بلیت هواپیما

    پس از صدور رای دیوان مقرر شد که قیمت بلیت هواپیما به شکل فعلی مشخص شود . با توجه به شرایط حاکم بر کشور آیین‌نامه‌ای بر اساس ماده ۵ قانون هواپیمایی کشوری برای کنترل شبکه پروازی در هفته گذشته به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تابع قوانین و رای دیوان عدالت اداری در خصوص تعیین نرخ بلیت هواپیما هستیم ، گفت : همزمان از سران قوا خواسته ایم که به مسأله تعیین نرخ بلیت هواپیما ورود پیدا کنند و خواسته خود را پیگیری می‌کنیم . 

    محمد محمدی بخش در پاسخ به سوالات خبرنگاران در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم با اشاره به نحوه تعیین نرخ بلیت هواپیما اظهار کرد : به لحاظ تاریخی تعیین و تصویب نرخ بلیت هواپیما بر عهده شورای عالی هواپیمایی است که تا اینکه در سال ۹۴ ، قانون برنامه پنجم توسعه و آزادسازی نرخ بلیت اجرا شد .

    وی افزود : این آزادسازی با حذف مولفه‌های هدفمندی یارانه‌ها رخ می‌داد و تا سال ۹۹ نرخ‌گذاری توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌شد اما با استقرار دولت سیزدهم در تیرماه ۱۴۰۰ قیمت بلیت‌ها ۱۵ درصد کاهش یافت و قرار شد در شورای تنظیم بازار تعیین تکلیف و اجرایی شود که تا اردیبهشت ۱۴۰۲ اجرایی نشد و در این مدت ۹ درصد ارزش افزوده نیز به آن اضافه شد . سپس قیمت‌گذاری توسط سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شد . البته اصرار ما بر اجرای قانون و نرخ‌گذاری توسط شورای‌عالی هواپیمایی کشوری است زیرا با توجه به نقش حاکمیتی خود با افزایش و آزادسازی نرخ بلیت به این شکل موافق نیستیم که البته این نکته در دفاعیه سازمان هواپیمایی کشوری به دیوان عدالت اداری نیز اعلام شده است .

    رییس سازمان هواپیمایی افزود : پس از صدور رای دیوان مقرر شد که قیمت بلیت هواپیما به شکل فعلی مشخص شود . با توجه به شرایط حاکم بر کشور آیین‌نامه‌ای بر اساس ماده ۵ قانون هواپیمایی کشوری برای کنترل شبکه پروازی در هفته گذشته به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد .

    وی تاکید کرد : مولفه‌های ایمنی و امنیت برای ما بسیار مهم است است و ما برای اینکه بازار رها نباشد از حقوق مردم دفاع کردیم . همچنین صورت‌جلسه‌ای نوشته شد که شرکت‌ها نرخ‌های خود را اعلام کنند و سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی بر نرخ‌ها و شرکت‌ها نظارت داشته باشند . البته هم‌زمان از سران قوا خواسته‌ایم که به مسأله نرخ ورود پیدا کنند و خواسته خود را پیگیری می‌کنیم .

    ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر در نوروز ۱۴۰۳ با ناوگان هوایی جابه‌جا شدند

    رییس سازمان هواپیمایی کشوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به ۵۵۰ فروند هواپیما در ناوگان هواپیمایی کشور نیاز داریم، گفت: در نوروز ۱۴۰۱، دو میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر، در نوروز ۱۴۰۲ دو میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر و در نوروز ۱۴۰۳ نیز سه میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر با ناوگان هوایی کشور جابه‌جا شدند .

    محمدی بخش افزود: در عملیات اربعین ۱۴۰۰ ، ۱۳۰ هزار زائر ، در ۱۴۰۱ ، ۲۵۷ هزار زائر و در ۱۴۰۲ نیز ۴۲۰ هزار زائر جابه‌جا شدند . همچنین در اولین عملیات حج در دولت سیزدهم نزدیک به ۴۰ هزار زائر و در عملیات حج دوم ۸۷ هزار و ۵۰۰ زائر جابه‌جا شدند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بر ضرورت بازنگری در ساختار بهره‌برداری و صدور مجوز شرکت‌ها ، تنوع ناوگان متناسب با نیاز ...

    |

    ضروری است برای تمامی فرآیندهای نظارتی ، صدور مجوزها و حتی رتبه‌بندی شرکت‌ها از نظر تأخیر پروازی ، شکایات و سایر شاخص‌ها ، شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های اجرایی دقیق تدوین شود و اطلاع‌رسانی کامل به ذی‌نفعان صورت گیرد .

    |

    پیش‌تر ، رفتارها مستندمحور بود ، اما اکنون با تغییر رویکرد به رفتارشناسی ، اگر تشخیص دهند الگویی مشابه الگوی قبلی دنبال می‌شود ، همان مسیر را مسدود می‌کنند ؛ بدون نیاز به مستندات حقوقی . برخی شرکت‌های هواپیمایی به دلیل فرسودگی ناوگان یا مشکلات عملیاتی ، ناچار به خروج ...

    |

    براساس برنامه‌ریزی‌ها و رایزنی‌های در حال انجام با شرکت‌های هواپیمایی ، حتی‌المقدور نسبت به افزایش پروازهای این فرودگاه به بیش از ۳ پرواز در هفته اقدام خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در پی بازرسی‌های فنی معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از یک شرکت‌های هواپیمایی داخلی ، مشخص شد ...

    |

    نظرات کاربران