در حال بارگذاری ...

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در راه‌آهن چابهار - زاهدان

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی راه‌آهن چابهار - زاهدان خبر داد و گفت : در صورت تخصیص منابع مورد نیاز اواخر امسال یا اوایل سال آینده این پروژه آماده بهره‌برداری است .

عباس خطیبی در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم که امروز دوشنبه ۱۸ تیرماه در ساختمان دادمان برگزار شد ، در پاسخ به سوال خبرنگاران با اشاره به روند اجرایی راه آهن رشت - آستارا گفت : در این پروژه دو مقوله هم‌زمان مد نظر قرار دارند که اصلی‌ترین مسأله بحث تملک اراضی است و در وظایف شرکت ساخت قرار دارد .

وی افزود : همچنین موضوع دیگر مذاکرات با طرف روسی است که منوط به پیشرفت اقدامات ژئوتکنیک است و هفته آینده این آمادگی وجود دارد که مراحل تکمیل مطالعات انجام شود . اخیرا ۱۲۰ نقطه ارائه شده که باید مورد مطالعه قرار بگیرد .

خطیبی تاکید کرد : پیش از قسط وام برای راه آهن رشت - آستارا ، استجازه نفتی را داشتیم و این فرصت برای هر دو فراهم است و برای تملک مسیر از محل استجازه استفاده می‌کنیم که به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد . هم اکنون حدود ۲۰ کیلومتر از اراضی تملک شده و حدود ۳۰ کیلومتر از سایر اراضی‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته است .

خطیبی با اشاره به میزان پیشرفت راه آهن چابهار - زاهدان نیز گفت : با توجه به پیگیری‌های انجام شده میزان پیشرفت این پروژه به بیش از ۷۰ درصد رسیده است و قسمت باقیمانده پروژه به بیش از۲۰ همت نیاز دارد .

معاون ساخت و توسعه راه آهن افزود : منطقه خاش به ایرانشهر از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و اواخر امسال یا اوایل سال آینده در صورت تخصیص منابع به بهره‌برداری می‌رسد .




مطالب مرتبط

با توجه به ظرفیت‌های تخصصی و فنی در ایران ، امکان بهره‌مندی از تجارب و دانش شرکت‌های راهسازی و مهندسین مشاور ایرانی در ساخت راه‌آهن تهران - لاریجان - آمل با سرمایه‌گذاران خارجی وجود دارد .

|

با توجه به تجربه ایران در ساخت ۱۵ هزار کیلومتر مسیر ریلی و بیش از ۲ هزار کیلومتر مسیر ریلی جدید در سال‌های اخیر ، آمادگی لازم برای صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور افغانستان وجود دارد و استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند موجب استحکام حلقه‌های ارتباطی دو کشور در توسعه ...

|

احداث ۳۲۰۰ کیلومتر خط ریلی در این قانون تکلیف شده است که شامل هزار کیلومتر دوخطه کردن خطوط موجود و برقی کردن ، ۴۰۰ کیلومتر خطوط فرعی برای اتصال به مبادی بار و مراکز صنعتی و تجاری و احداث ۱۸۰۰ کیلومتر خط ریلی جدید است و وظیفه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور محسوب ...

|

تکمیل پروژه راه‌آهن کرمانشاه به سمت مرز خسروی بیش از چهار سال زمان می‌برد .

|

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوعات زیرساختی کشور به‌ویژه در بخش ریلی به وجود آوردن ، احیا و تسهیل مسیر در کریدور شمال - جنوب است ؛ چرا که بخش قابل‌توجهی از مسیر کریدور شمال - جنوب از کشور ما عبور می‌کند .

|

نظرات کاربران