در حال بارگذاری ...
  • افزایش توان مدیریتی در هنگام بحران یک ضرورت است

    علت حوادث ، ممکن است طبیعی و یا انسانی باشد ؛ لذا بدیهی است در هر صورت باید آمادگی این را داشته باشیم که در سخت‌ترین شرایط ، در کوتاه‌ترین زمان ، بهترین تصمیم را اتخاذ و آن را اجرا کنیم . 

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در جریان برگزاری جلسه مدیریت بحران درون سازمانی ، بر افزایش توان عملیاتی ، مدیریت استراتژیک میدان ، آسیب شناسی ، تصمیم واحد ، تأمین آرامش و امنیت پرسنل ، استفاده صحیح از ظرفیت‌ها و توانمندسازی پرسنل با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی تاکید کرد .

    محمد هادی نوروزی در جلسه مدیریت بحران ، با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری مانورهای ستادی و اجرایی ، این نوع مانورها را با اهمیت عنوان کرد و گفت : این اقدامات به نوعی سنجش میزان آمادگی کارکنان در برابر وقایع غیرمترقبه ، اتفاقات و ناملایمات است که موجب می‌شود در هنگام بحران بهترین عملکرد را ارائه کرد . وقوع اتفاقات پیش‌بینی نشده به‌صورت بالقوه همواره امکان حادث شدن دارد؛ لذا با تکرار اجرای مانورهای مختلف و رعایت الزامات و اهداف پدافند غیرعامل، می‌توان شدت آسیب را کاهش و سپس در مدیریت بحران عملکرد بهتری داشت .

    افزایش میزان آگاهی و توانمندی کارکنان با شناخت نقاط ضعف و قوت در نوع توانمندی‌ها ، شناسایی دوره‌ای وضعیت جسمانی و روحی افراد و سنجش دوره‌ای کارآمدی ظرفیت‌ها از جمله ماشین آلات و تجهیزات در اختیار و در دسترس بودن روسای ادارات و نوبت‌های کاری از مهم‌ترین شاخصه‌هایی است که به گفته نوروزی در این مانور مورد بررسی و تاکید برای ارتقا عملکرد قرار گرفت .

    وی در ادامه بیان کرد : علت حوادث ، ممکن است طبیعی و یا انسانی باشد ؛ لذا بدیهی است در هر صورت باید آمادگی این را داشته باشیم که در سخت‌ترین شرایط ، در کوتاه‌ترین زمان ، بهترین تصمیم را اتخاذ و آن را اجرا کنیم . 

    نوروزی در پایان با اشاره به اهمیت شیوه اطلاع رسانی از حوادث و بحران‌ها خاطرنشان کرد : در این اداره کل با توجه به نوع فعالیت‌هایش ، مرکز مدیریت راه‌ها نخستین منبع مطلع بشمار می‌رود که وظیفه اطلاع رسانی سریع به مدیرکل ، معاونین ، روابط عمومی ، حراست ، روسای ادارات ستادی و شهرستان‌ها و گشت‌های راهداری را به صورت تخصصی بر عهده دارد ؛ همچنین روابط عمومی بر حسب وظیفه ذاتی خود برای آگاه‌سازی مردم و اطلاع رسانی عمومی نسبت به جمع آوری مستندات لازم و همچنین انتشار اخبار دقیق و اطلاعات صحیح و متقن بر اساس نظر و تائید ستاد مدیریت بحران اقدام نماید .




    مطالب مرتبط

    ایجاد راه دسترسی به حریم و گذرگاه مناسب ، درختکاری و عبور دادن تاسیسات از عرض راه و نصب تابلو در حریم آنها فقط با اجازه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان امکانپذیر است .

    |

    در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، ۱۰۷ پروژه با اعتبار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان طی هفته دولت افتتاح یا کلنگ‌زنی شد .

    |

    قبل از اجرای این طرح ، درزگیری ترک‌های سطحی رویه آسفالتی نیز در این محور انجام شده تا نفوذپذیری به لایه‌های زیرین جاده به حداقل برسد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خنداب در استان مرکزی از هم افزایی اداره راهداری خنداب و دهیاری روستای ...

    |

    مهم‌ترین شاخصه سامانه توزین در حال حرکت WIM کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنهاست که مزایایی چون عدم اتلاف زمان ، صرفه‌جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد .

    |

    نظرات کاربران