در حال بارگذاری ...
  • جابجایی بیش از ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا از مبدا زنجان طی فعالیت دولت سیزدهم

    افزایش کنترل و نظارت در سطح راه‌ها ، کنترل و بازدید از معادن استان به صورت مشترک با پلیس راه ، اداره کل صمت و افزایش استفاده از سامانه‌های توزین در حال حرکت و قرار دادن سامانه‌ها در اختیار پلیس راه جهت همکاری‌های بیشتر از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از جابه‌جایی بیش از ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا در سال ۱۴۰۲ از مبدا استان به کل کشور طی این مدت خبر داد .

    اصغر اسماعیلی ضمن تشریح عملکرد ۱۰۰۰ روزه دولت سیزدهم در حوزه معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ، از جابه‌جایی بیش از ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا در سال ۱۴۰۲ از مبدا استان به کل کشور طی این مدت خبر داد . میزان جابجایی کالاهای اساسی حمل شده از استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۲.۶ درصدی داشته است .

    این مسئول اقدامات دیگر این اداره کل را یادآور شد و گفت : افزایش کنترل و نظارت در سطح راه‌ها ، کنترل و بازدید از معادن استان به صورت مشترک با پلیس راه ، اداره کل صمت و افزایش استفاده از سامانه‌های توزین در حال حرکت و قرار دادن سامانه‌ها در اختیار پلیس راه جهت همکاری‌های بیشتر از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوده است .

    اسماعیلی با اشاره به نقش ارتقای فرهنگ ترافیکی بیان کرد : در طول فعالیت دولت سیزدهم ، تعداد ۲ هزار راننده بخش حمل و نقل ، آموزش‌های لازم را گذراندند و با توجه به شرایط ویژه مدارس حاشیه راه‌ها ، ضمن ارتقای ایمنی فیزیکی مدارس ۴ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز و ۲ هزار و ۲۰۰ راکب موتورسوار آموزش‌های لازم ترافیکی را دیدند .

    وی مشکل عمده حمل اضافه تناژ در جاده‌ها را مربوط به معادن که عمدتاً بدون سند بارنامه حمل می‌شوند عنوان کرد و گفت : اگر موضوع اضافه تناژ حمل بار معادن کنترل شود ، عمده مشکل تخریب جاده‌ها و ابنیه راه ، حل خواهد شد .

    مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به تأکید دولت سیزدهم بر اصلاح و تسهیلگری در صدور مجوزها گفت : در استان زنجان ۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی به بهره‌برداری و ۱۷ موافقت اصولی مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی صادر و در حال حاضر ۲۷ مجتمع نیز در استان در حال بهره‌برداری است .




    مطالب مرتبط

    مهم‌ترین شاخصه سامانه توزین در حال حرکت WIM کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنهاست که مزایایی چون عدم اتلاف زمان ، صرفه‌جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت : در دو ماه نخست سال ۳۴۶ تخلف اضافه تناژ در محورهای استان ...

    |

    با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه ها و ابنیه آن اضافه بار وسایل نقلیه سنگین است لذا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه های نگهداری آن دارد .

    |

    ایجاد راه دسترسی به حریم و گذرگاه مناسب ، درختکاری و عبور دادن تاسیسات از عرض راه و نصب تابلو در حریم آنها فقط با اجازه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان امکانپذیر است .

    |

    در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، ۱۰۷ پروژه با اعتبار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان طی هفته دولت افتتاح یا کلنگ‌زنی شد .

    |

    نظرات کاربران