در حال بارگذاری ...

تخلیه و بارگیری ۱۴۵ میلیون تن انواع کالا در بنادر استان خوزستان طی دولت سیزدهم

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت : ۱۴۵ میلیون تن انواع کالا طی دولت سیزدهم در بنادر استان خوزستان تخلیه و بارگیری شده است که از این میزان  ۹۰ میلیون تن کالای غیرنفتی و ۵۵ میلیون تن را کالای نفتی تشکیل می‌دهد .

ابوطالب گرایلو با اشاره به جایگاه بنادر خوزستان به ویژه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در زنجیره تأمین کالای اساسی اظهار کرد : ۱۴۵ میلیون تن انواع کالا طی دولت سیزدهم در بنادر استان خوزستان تخلیه و بارگیری شده است که از این میزان ۹۰ میلیون تن کالای غیرنفتی و ۵۵ میلیون تن را کالای نفتی تشکیل می‌دهد .

تسریع در روند خروج کالای اساسی و تسهیل فرآیند ورود آن به بنادر در دولت سیزدهم به منظور ارتقاء امنیت غذایی کشور از اهمیت برجسته‌ای برخوردار است و از این رهگذر با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی ذیربط ۴۷ میلیون تن کالای اساسی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد که سهم ۶۶ درصدی در تأمین کالای اساسی کشور را به خود اختصاص داده است .

گرایلو همچنین در تشریح رویه‌های گمرکی در بازه زمانی یاد شده، میزان واردات را ۵۷ میلیون تن عنوان کرد و افزود : صادرات نیز طی این مدت ۷۱ میلیون تن بوده است .

وی رویه گمرکی کابوتاژ را در سه ساله دولت سیزدهم ۱۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تن و ترانزیت خارجی را بالغ بر ۶ میلیون تن عنوان کرد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم به توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی با هدف افزایش توان عملیاتی بنادر خوزستان در ارائه خدمات بندری و دریایی به مشتریان و صاحبان کالا اظهار داشت : ۱۰۰ هزار میلیارد ریال طی سه سال گذشته از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی به این منظور اختصاص داده شده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پروژه تعمیرات اساسی دو پست اسکله منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اعتباری معادل ۲ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال از محل ...

|

در حال حاضر با بهره‌برداری از ۵۰۰ هزار تن فضای انبارش ، عملکرد این بندر طی شش ماه نخست سال جاری به بیش از ۲ میلیون تن رسید .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تشریح اقدامات و فعالیت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان ...

|

از ابتدای سال تاکنون بیش از هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع کالای وارداتی تخلیه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است .

|

بارگیری محموله‌های صادراتی شامل انواع کالاهای مواد معدنی ، ساختمانی ، شیمیایی و کانتیری با سه درصد رشد به بیش از ۹ میلیون و ۴۹۹ هزار تن رسید . تخلیه انواع کالاهای وارداتی در این بندر با ۲۵ درصد رشد به بیش از ۷ میلیون و ۶۵۲ هزار تن رسید .

|

نظرات کاربران