در حال بارگذاری ...
  • افزایش ۳۹ درصدی صادرات فرآورده‌های نفتی در بنادر غرب هرمزگان طی سه ماه نخست امسال

    از مجموع صادرات انجام شده ، یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۱۶۷ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با افزایش ۱۴ درصدی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابه‌جا شد . از این میزان عملیات ۷۰۳ هزار و ۹۲۶ تن فرآورده‌ نفتی با ۳۹ درصد افزایش و ۴۶۰ هزار و همچنین ۲۴۱ تن نیز مربوط به فرآورده‌ غیرنفتی بوده که با رویه کابوتاژ انجام شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به صادرات بیش از یک میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی از بنادر غرب استان گفت : از این میزان عملیات انجام شده در سه ماهه امسال ، بیش از ۷۰۳ هزار تُن آن با ۳۹ درصد افزایش به صورت فرآورده‌ نفتی بوده است .

    مرتضی سالاری میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب استان در سه ماهه سال جاری را یک میلیون و ۳۸۱ هزار و ۶۱۶ تن اعلام کرد . از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده ، ۷۰۱ هزار و ۵۴۴ تن مربوط به صادرات غیرنفتی و ۶۸۰ هزار و ۷۲ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد .

    به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان ؛ از مجموع صادرات انجام شده ، یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۱۶۷ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با افزایش ۱۴ درصدی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابه‌جا شد . از این میزان عملیات ۷۰۳ هزار و ۹۲۶ تن فرآورده‌ نفتی با ۳۹ درصد افزایش و ۴۶۰ هزار و همچنین ۲۴۱ تن نیز مربوط به فرآورده‌ غیرنفتی بوده که با رویه کابوتاژ انجام شده است .

    پرچم‌داری بنادر غرب هرمزگان در جابه‌جایی بیش از ۳۹ هزار TEU کانتینر یخچالی

    وی در ادامه به عملکرد کانتینر یخچالی در بنادر غرب اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی ۳۹ هزار و ۴۶۲ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۴۰۸ هزار و ۲۸۴ تن تخلیه و بارگیری شد که در این بخش ۱۶ درصد افزایش به ثبت رسید .

    مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان افزود : حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب استان هرمزگان در مدت یاد شده را ۱۹ هزار و ۷۳۱ TEU با تناژ ۲۰۴ هزار و ۱۴۲ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش هفت درصدی داشته است . بنادر غرب استان هرمزگان با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر یخچالی چرخدار و امکان رمپ گذاری همزمان ۱۲ شناور حامل کانتینر یخچالی طلایه دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران محسوب می‌شود .

    ترانزیت بیش از ۵۵ هزار دستگاه خودرو از بندرلنگه به آسیانه میانه و عراق

    وی بیان کرد : در دوره زمانی یاد شده ، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده نیز به ۱۲۹ هزار ۷۵۳ تن رسید که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش به ثبت رسید .

    مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به کسب جایگاه چهارم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی در سطح بنادر ایران از جابه‌جایی ۵۵ هزار و ۸۷ دستگاه خودروی ترانزیتی خبر داد .

    سالاری گفت : تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط ۷۳۰ فروند شناور فلزی انجام گرفت که پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی توسط ۹ هزار و ۱۸۱ کامیون حمل خودرو به مقاصد کشورهای عراق و آسیای میانه بارگیری و حمل شدند .

    جابه‌جایی نزدیک به پنج هزار مسافر در مسیرهای بین‌المللی

    وی در بخش پایانی صحبت‌های خود از ترابری ۲۷۵ هزار و ۴۲۶ مسافر دریایی ، گردشگران داخلی و بین‌المللی در بنادر غرب استان خبر داد .

    مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان ادامه داد : از این میزان ۲۷۰ هزار و ۴۳۲ نفر آن در مسیرهای دریایی داخلی از بنادر لنگه ، آفتاب و چارک به مقصد کیش ، ابوموسی و سایر جزایر خلیج‌فارس جابه‌جا شدند و ۴ هزار و ۹۹۴ نفر مسافر نیز به مقصد امارات متحده عربی رفت‌وآمد کردند .

    ورود و خروج بیش از هشت هزار شناور

    سالاری با اشاره به اینکه بنادر غرب هرمزگان با ورود و خروج هشت هزار و ۴۲۹ فروند شناور همچنان پرترددترین بندر کشور است، افزود: از این میزان جابه‌جایی ۷۳۴ فروند شناور بالای هزار تن و ۷ هزار و ۶۹۵ فروند شناور زیر هزار تن بوده است . در سه ماهه امسال نیز با دریافت ۱۲ پیام اولیه و ۳۶ عملیات جستجو و نجات ، نجات جان ۱۱ نفر در آب های حوزه استحفاظی بنادر غرب استان هرمزگان به ثبت رسید .

    گفتنی است بندر لنگه به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو در ایران و چهار راهی امن برای ترابری دریایی و زمینی به کشورهای آسیای میانه و عراق جایگاه نخست این حوزه را از بین ۲۹ بندر فعال کشور به خود اختصاص داده است .




    مطالب مرتبط

    واردات کالاهای غیرنفتی در این بندر ۱۰ درصد و صادرات نیز با ۵۸ درصد افزایش همراه بوده است . ترانزیت کالاهای غیرنفتی نیز با ثبت مقدار ۳۳ هزار و ۹۶۱ تن ، ۲۷ درصد رشد و کاپوتاژ نیز با ثبت مقدار ۴۷ هزار و ۹۷۱ تن ، تنها یک درصد کاهش داشته است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ در مطلب پیش رو با تعاریف و توضیحات آماری حوزه بنادر و دریانوردی آشنا می‌شوید .

    |

    از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده ، یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۳۳۱ تن آن مربوط به صادرات غیرنفتی و یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۴۱۹ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد .‌ از مجموع عملیات انجام شده ، یک میلیون و ۸۱۱ هزار و ۹۳۷ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ...

    |

    بندر جاسک آمادگی دارد زمینه‌ساز بخش بیشتری از بازار کشور عمان باشد و در زمینه صادرات کالا به این کشور ، فعالیت داشته باشد .

    |

    ۵ پست اسکله به عملیات تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی اختصاص یافته است که از این تعداد دو پست اسکله‌ تخصصی نفتی با نزدیک به ۹۰ درصد ، بیشترین ضریب اشغال اسکله‌های بندر را به خود اختصاص داده‌اند .

    |

    نظرات کاربران