در حال بارگذاری ...
  • راه های ارتباطی گچساران در مدار توسعه

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، گچساران یکی از شهرستان‌های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد است و اهمیت آن سبب شده است تا پروژه‌های مختلف این شهرستان از جمله راه نیازمند توجه ویژه متولیان مربوطه باشد .

    شهرستان گچساران یکی از شهرهای مهم باسابقه دیرینه تاریخی و مذهبی کهگیلویه و بویراحمد است که با شروع خیزش مردمی ایران علیه رژیم پهلوی با رهبری علما و روحانیون از طریق تظاهرات ، تعطیلی بازار ، اعتصاب کارکنان صنعت نفت و شهادت ۶ جوان گچسارانی اوج فعالیت‌های انقلابی خود را نشان دادند .

    در این شهرستان علاوه بر سابقه فرهنگی ، دینی و انقلابی دارای ظرفیت‌های مختلف در حوزه گردشگری در مناطقی همچون روستای دیل ، روستای مارین ، آرامگاه حکیمه خاتون (س) ، آبشار کیوان ، آبشار گنج و منطقه حفاظت شده کوه خامین از دیگر ظرفیت‌های این منطقه است .

    پروژه‌های ارتباطی گچساران نیازمند نگاه ویژه مسئولان

    وجود جاذبه‌های فراوان در کنار مرکزیت فرهنگی ، انقلابی و حتی سیاسی این شهرستان سبب شده است تا اتمام طرح‌ها و پروژه‌ها در این شهرستان نیازمند توجه بیشتری توسط متولیان مختلف باشد .

    یکی از بخش‌های مهم در این شهرستان پروژه‌های راه است تا با توسعه راه‌ها ، آسفالت ، رفع چالش‌های ارتباطی بتواند روند رشد و توسعه این شهرستان با رفع بن‌بست‌های ارتباطی محقق شود .

    ۸ طرح راهسازی شهرستان گچساران در دست ساخت

    در همین رابطه مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پیگیری ، توسعه، آسفالت و رفع مشکلات راه‌های شهرستان گچساران در گفتگویی به ۸ طرح راه‌سازی شهرستان گچساران در حال ساخت ، پیگیری و فعال اشاره کرد و گفت : جاده ارتباطی کنارگذر دوگنبدان ، گچساران - پازنان - رگ سفید ، قطعه یک و سه جاده ارتباطی طرح بابا کلان گچساران ، تکمیل زیر گذر پشکان از مهم‌ترین طرح‌های در دست راه و شهرسازی گچساران است .

    ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمربندی دوگنبدان

    وی با بیان اینکه ساخت کنارگذر گچساران با اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال فعال است گفت : در سال ۱۴۰۲ برای طرح‌های حوزه کمربندی دوگنبدان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص‌ داده‌ شده است .

    وی گفت : طرح عمرانی جاده گچساران - پازنان - رگ سفید با اعتباری بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال در دست‌ساخت است و تکمیل زیرگذر پشکان یکی دیگر از طرح‌های حوزه راه و شهرسازی است که تمام زیر ساخت‌ها آماده و به‌زودی آسفالت خواهد شد .

    راستا اظهار کرد : قطعه یک جاده گچساران بابا کلان به طول ۱۰ کیلومتر در سال گذشته با اعتبار بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد .




    نظرات کاربران