در حال بارگذاری ...
  • تاکید مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها بر حل چالش‌ های فرودگاه اهواز

    مذاکرات لازم برای رفع مشکل زمین معارض انجام شده و با توجه به اهمیت حل این چالش برای توسعه و اجرای طرح جامع فرودگاه اهواز ، پیگیری را از طریق ستاد کل نیروهای مسلح نیز ادامه خواهیم داد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نیازهای فرودگاه‌های استان خوزستان در ششمین جلسه شورای معاونین شرکت فرودگاه‌ها با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

    کاپیتان رضا نخجوانی در این جلسه ضمن تاکید بر پیگیری مشکلات و تامین نیازهای فرودگاه‌ اهواز اظهار کرد : چالش‌هایی مانند کمبود نیروی حجمی و متخصص ، محدودیت محل پارک هواپیما و نیز استهلاک تجهیزات فرودگاه اهواز با توجه به گرمای هوای منطقه جنوب غرب کشور با پیگیری مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان و حمایت مسئولان مربوطه در ستاد برطرف شود .

    وی درباره آخرین وضعیت زمین‌ متعلق به یک ساختار نظامی در فرودگاه اهواز گفت : مذاکرات لازم برای رفع مشکل زمین معارض انجام شده و با توجه به اهمیت حل این چالش برای توسعه و اجرای طرح جامع فرودگاه اهواز ، پیگیری را از طریق ستاد کل نیروهای مسلح نیز ادامه خواهیم داد .

    معاون وزیر ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها درباره محدودیت محل پارک هواپیما در فرودگاه شهید سلیمانی اهواز گفت : استندهای پارک هواپیما در تمام فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه اهواز باید در خدمت هواپیماهای فعال باشد و هیچ شرکت هواپیمایی نباید از این استندها به‌عنوان پارکینگ هواپیماهای مستهلک استفاده کند .

    نخجوانی با بیان اینکه چون فرودگاه اهواز در منطقه گرمسیر قرار دارد باید تجهیزات سرمایشی بیشتری در اختیار داشته باشد ، گفت : ماشین‌آلات و تجهیزاتی که ممکن است بر اثر گرمای هوا در اهواز عمرشان کوتاه یا مستهلک شوند ، باید با تدابیر اداره کل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی با تجهیزات جدید جایگزین شوند .

    سید مهدی رزاز ، مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان نیز در این جلسه وبیناری ضمن قدردانی از نگاه ویژه مدیرعامل به فرودگاه‌های کشور به‌ویژه فرودگاه‌های مناطق گرمسیر گفت : استهلاک خودرو و تجهیزات در مناطق جنوبی بسیار بالاست و برای رفع این چالش جدی ، به توجه ویژه مدیران ارشد شرکت نیاز داریم .

    وی با اشاره به نیاز تامین نیروی حجمی و متخصص افزود : چهار هزار متر به فضای ترمینال فرودگاه اهواز اضافه شده اما این توسعه بدون افزایش نیرو همراه بوده و برای رسیدگی به امور ترمینال نیازمند تامین نیرو هستیم . این در حالی است که برای تامین و نگهداری سایت رادار نیز نیازمند شش نیروی متخصص هستیم .

    گفتنی است ؛ کاپیتان نخجوانی در این جلسه از معاون توسعه مدیریت و منابع خواست تا با توجه به نیاز فرودگاه اهواز تدابیر لازم را برای جذب نیرو توسط این فرودگاه اتخاذ کند .




    مطالب مرتبط

    به‌طور متوسط هر هفته ۵۰۰ نشست و برخاست در فرودگاه اهواز انجام می‌شود اما براساس آمار ، در این ایام تعداد پروازهای هفتگی فرودگاه شهید سلیمانی به بیش از ۵۲۰ پرواز افزایش می‌یابد .

    |

    امیدواریم با طرح‌های توسعه فرودگاه اهواز بتوانیم زمینه ظرفیت‌های استانی را برای توسعه برنامه های اقتصادی فراهم کنیم .

    |

    فرودگاه اهواز به عنوان یکی از کانون‌های هدف در راستای سیاست مذکور انتخاب و امروز از ترمینال بهسازی شده آن بهره برداری شد .

    |

    ظرفیت ترمینال فرودگاه اهواز پیش از این یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال بود و باتوجه به انجام عملیات بهسازی ، این آمار دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایش یافته است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ۹۴۶۱ زائر اربعین با ۸۶ پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به نجف اشرف اعزام و پذیرش شدند .

    |

    نظرات کاربران