در حال بارگذاری ...
  • رشد ۶۴ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در مجتمع بندری انزلی

    این کالاها شامل چوب ، آهن آلات و کالاهای اساسی مورد نیاز استان و کشور بوده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد ۶۴ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی مجتمع بندری انزلی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد .

    حسین یونسی گفت : انواع مصالح ساختمانی ، معدنی و پتروشیمی از جمله کالاهایی هستند که از مجتمع بندری انزلی به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شده اند .

    وی با بیان اینکه واردات انواع کالاهای غیرنفتی به مجتمع بندری انزلی با رشدی بیش از ۱۴ درصد همراه بوده ، افزود : این کالاها شامل چوب ، آهن آلات و کالاهای اساسی مورد نیاز استان و کشور بوده است .

    مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۵۵۵ هزار تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شده است ، خاطرنشان کرد : در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال گذشته، رشدی بیش از ۲۰ درصد را شاهد هستیم .

    یونسی با اشاره به رشد ورود شناورها به مجتمع بندری انزلی، تصریح کرد: در این سه ماه، ۱۸۰ فروند کشتی تجاری به این بندر ورود کرده است .

    گفتنی است ، رکورد تخلیه‌ و بارگیری کالا در مجتمع بندری انزلی در سال ۱۴۰۲ پس از ۶ سال شکسته شد .

     




    مطالب مرتبط

    ظرفیت کنونی بندر انزلی در بخش روغن خام خوراکی ۱۶ هزار تن است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به پروژه های سرمایه گذاری موجود در مجتمع ...

    |

    زمین در نظر گرفته شده برای راه اندازی مجتمع کشتی سازی از سال‌ها قبل محل دپوی گل و لای حاصل از لایروبی بود که هم اکنون تسطیح شده است .

    |

    در حال حاضر همه کامیون‌های حامل کالای بنادر انزلی و کاسپین ناگزیر به گذر از داخل شهرستان رشت و ایجاد گره ترافیکی شدید از جنب فرودگاه رشت تا ابتدای جاده رشت - تهران بعد از میدان گیل هستند و این در شرایطی است که فعلا از این دو بندر تجاری حدود ۳ میلیون تن کالا جابجا می‌شود .

    |

    ایجاد شرایط بهره برداری ایمن از تجهیزات استراتژیک بندر ، افزایش توان عملیات تجهیزات بندری ، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری تجهیزات بندری و همچنین بالا بردن میزان آماده بکاری جرثقیل های استراتژیک مجتمع بندری انزلی از جمله اهداف تعریف شده در این پروژه بود .

    |

    نظرات کاربران