در حال بارگذاری ...

راه‌آهن دورود - خرم‌آباد ۵۵ درصد پیشرفت دارد

این خط ریلی نقش ترانزیتی قابل توجهی نیز خواهد داشت و کشورهای ترکیه ، عراق ، گرجستان و روسیه می‌توانند از این خط برای دسترسی به آب‌های جنوب ایران استفاده کنند و این محور می‌تواند نقش مهمی در حوزه کریدور شمال - جنوب داشته باشد . طول این محور ۳۳۲ کیلومتر است و در دو قطعه کار دنبال می‌شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی در خصوص پیش بینی زمان بهره‌برداری از راه‌آهن دورود - خرم‌آباد گفت : تا کنون ۵۵ درصد پیشرفت این پروژه محقق شده و با منابع قابل توجهی که برای این طرح تزریق می‌شود ، حداکثر تا ۳ سال آینده این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید .

مهرداد بذرپاش در حاشیه بازدید از راه‌آهن دورود - خرم‌آباد در سفر خود به استان لرستان گفت : در سفری که در خدمت مردم استان لرستان بودیم ، از پروژه‌های مهمی که در این استان قرار دارد از جمله پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد بازدید انجام شد که این خط ریلی به پلدختر و اندیمشک می‌رسد و یکی از خطوط کریدوری شمال - جنوب - غرب کشور محسوب می‌شود .

وی ادامه داد : این خط راه‌آهن نه تنها اثر مناسبی در اقتصاد استان در خصوص جابه‌جایی کالا و مسافر دارد ، بلکه در اقتصاد کل کشور نیز اثری راهبردی خواهد داشت .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتصال بندر امام خمینی(ره) از این محور به مناطق شمال غرب و سایر نقاط کشور ، عنوان کرد : این خط با دسترسی مناسبی که برای جابه‌جایی بار و مسافر ایجاد می‌کند، یکی از نقاط اصلی کریدوری که بخشی از نیازهای واردات و صادرات کشور نیز از این محل برآورده می‌شود را به سایر نقاط کشور متصل خواهد کرد . بخش زیادی از نهاده‌های کشور از بندر امام خمینی(ره) وارد می‌شود و نیازهای بخش کشاورزی می‌تواند از این بندر تأمین شود و در پی آن رساندن ارزان و مناسب کالا به نقاط مختلف کشور صورت گیرد .

به گفته وزیر راه و شهرسازی ، این خط ریلی نقش ترانزیتی قابل توجهی نیز خواهد داشت و کشورهای ترکیه ، عراق ، گرجستان و روسیه می‌توانند از این خط برای دسترسی به آب‌های جنوب ایران استفاده کنند و این محور می‌تواند نقش مهمی در حوزه کریدور شمال - جنوب داشته باشد . طول این محور ۳۳۲ کیلومتر است و در دو قطعه کار دنبال می‌شود . قطعه اول که دورود - خرم‌آباد است و تا کنون ۵۵ درصد پیشرفت داشته است .

وی ادامه داد : در سال گذشته حدود ۱۲ درصد پیشرفت را در این پروژه را شاهد بوده‌ایم که به متوسط ماهانه یک درصد پیشرفت می‌رسد و عدد قابل توجهی است . بابت این قطعه حدود ۹۳۰ میلیارد تومان منابع از محل استجازه مقام معظم رهبری از تهاتر نفت تامین شد و کارگاه فعال‌تر از گذشته به کار خود ادامه خواهد داد .

وی افزود : قطعه بعدی که امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود ، قطعه خرم‌آباد - پلدختر - اندیمشک است که زنجیره این مسیر را تکمیل می‌کند . قرارداد این خط نیز با قرارگاه خاتم‌الانبیا و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به ارزش حدود ۲۵ همت منعقد شده و قرارگاه تجهیز کارگاه را نیز انجام خواهد داد تا در آینده نزدیک این محور کریدوری به بهره‌برداری برسد .

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد : با توجه به توپوگرافی منطقه که کوهستانی است ، عملیات احداث در این منطقه دشوار خواهد بود و در این محور ۳۳۲ کیلومتری حدود ۶۲ کیلومتر تونل تعریف شده است و ۱۴ کیلومتر نیز احداث پل صورت خواهد گرفت که این آمار نشان از حجم قابل توجه عملیات عمرانی دارد . امیدواریم هر چه سریع‌تر بتوانیم این پروژه را که یکی از پروژه‌های مورد تاکید رئیس‌جمهور شهید بود هم در قطعه اول و در قطعه دوم که عملیات اجرایی آن امروز آغاز می‌شود، تقدیم مردم عزیز کنیم .

وی در خصوص پیش‌بینی زمان بهره‌برداری از قطعه دورود - خرم‌آباد گفت : تا کنون ۵۵ درصد پیشرفت پروژه صورت گرفته و با منابع قابل توجهی که برای این طرح تزریق می‌شود ، حداکثر تا ۳ سال آینده این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید .




مطالب مرتبط

قرارداد اجرایی این پروژه بین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به ارزش ۲۴ همت منعقد شده و قرارگاه تجهیز کارگاه را نیز انجام خواهد داد تا در آینده نزدیک ، این محور کریدوری به بهره‌برداری برسد .

|

طرح جامع ترانزیتی حدود دو دهه بین دو کشور در حال بحث و بررسی است و مقرر شد این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد و در سفر رئیس‌جمهور به عراق به مراحل نهایی برسد .

|

این شبکه مثل شریان داخلی بدن عمل می‌کند و به هر جا که برسد به آنجا حیات و زندگی می‌بخشد . ایجاد چنین شبکه‌ای باعث تقویت ثبات و امنیت و تأمین منافع همه کشورهای منطقه نیز خواهد شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در ششمین نشست از سلسله نشست‌های شورای سیاست‌گذاری ، هماهنگی و تحول حمل و نقل کشور ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت ...

|

حدود ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه جمعه شب هنگام ورود قطار باری حامل گوگرد به ایستگاه باری بندرعباس (انشعاب) به علت اشتباه بودن مسیر ، قطار با واگن‌های متوقف در خط ۱۵ ایستگاه مذکور برخورد کرده و متأسفانه طی این حادثه دو نفر از کارکنان راه آهن جان خود را از دست دادند .

|

نظرات کاربران