در حال بارگذاری ...
  • توسعه صنعت هوایی مدیون نیروی متعهد و کارآمد است

    مهم‌ترین عامل در نیروی انسانی آموزش است . اما آموزش به ابزار ، امکانات و تجهیزات نیاز دارد و باید همه مراکز دانشی را تجمیع کرد تا پا به پای دنیا حرکت کنیم . هواپیماهای ما امروز در فرودگاه‌های برتر دنیا نشست و برخاست دارند و نزدیک به ۲۸ شرکت معتبر بین المللی به ایران پرواز دارند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رییس سازمان هواپیمایی کشوری مهم‌ترین عامل توسعه صنعت هوایی کشور علیرغم تحریم‌ها را نیروی متعهد و کارآمد این عرصه دانست .

    محمد محمدی بخش در آیین افتتاح شبیه ساز سه بعدی برج کنترل دانشکده صنعت هواپیمایی اظهار کرد : امروز در صنعت هوانوردی نیروی انسانی مهم‌ترین عامل در عرصه نوآوری به ویژه برای ماست که در لبه فناوری قرار داریم .

    محمدی بخش با بیان اینکه صنعت هوانوردی پیشران پیشرفت هر کشوری است ، گفت : اگر به بلایای طبیعی و حتی مؤلفه‌های اقتصادی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه نگاه کنیم یک مخرج مشترک دارند و آن توسعه یافتگی بخش حمل و نقل هوایی است . از آبان ۵۸ تا به امروز صنعت هوایی ایران تحت تحریم قرار دارد اما همواره برای دشمنان انقلاب این سوال مطرح است که چگونه علی رغم این تحریم‌های سنگین ، ما در صنعت هوایی پیشرفت داشته‌ایم و این تاب آوری از کجا آمده است ؟

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : اگر امروز در عملیات مختلف مانند وعده صادق به موفقیت رسیده‌ایم به خاطر توسعه صنعت هوایی است و از آنجایی که همه روزنه‌ها را بر روی ما بسته‌اند ، عامل موفقیت ما نیروی متعهد و کارآمد است .

    محمدی بخش مهم‌ترین عامل منجر به سقوط و سانحه حتی در کشورهای پیشرفته را عامل انسانی عنوان کرد و گفت : مهم‌ترین عامل در نیروی انسانی آموزش است . اما آموزش به ابزار ، امکانات و تجهیزات نیاز دارد و باید همه مراکز دانشی را تجمیع کرد تا پا به پای دنیا حرکت کنیم . هواپیماهای ما امروز در فرودگاه‌های برتر دنیا نشست و برخاست دارند و نزدیک به ۲۸ شرکت معتبر بین المللی به ایران پرواز دارند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت شبیه ساز در صنعت هوایی گفت : شبیه ساز یکی از پیشرفته تمرین ابزار آموزشی است و می‌تواند در شرایط مختلف آمادگی و توان آموزش پذیر را مورد ارزیابی قرار دهد .

    رییس سازمان هواپیمایی خاطرنشان کرد : در حوزه برج مراقبت نیاز به این شبیه ساز داشتیم . باید توجه داشت که تصمیم‌های میلیون دلاری در کسری از ثانیه در برج مراقبت اتخاذ می‌شود و از این رو بسیار مهم است که این فرد کنترلر با آرامش تصمیم گیرد و همین آرامش را به فرد مقابل منتقل کند . تعداد زیادی پرواز در ایام نوروز ، حج و اربعین در تعداد روزهای بسیار زیاد انجام شده است که به لطف خدا و برکت خون شهدا در بخش غیر نظامی ما سانحه‌ای نداشتیم و این بزرگ‌ترین دستاورد ما است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشستی با برخی از نمایندگان استان‌های مرکزی و مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت : همراهی و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، حسین پورفرزانه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری خود به توانمندی های منابع انسانی متخصص در حوزه هوانوردی اشاره کرد و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که ترافیک هوایی در سطح جهانی ، فراتر از سطح قبل از همه‌گیری ویروس کرونا رشد می‌کند و ...

    |

    پس از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران ایر با مشکل تامین دارو و نقل و انتقالات دارو به کشور مواجه شدیم بنابراین تحریم ایران ایر و صنعت هوانوردی تحریم مردم و تحریم بیماران ایرانی است و در واقع تحریم کنندگان متوجه موضوعات حقوق بشری نیستند . پس از تحریم ایران ایر به صورت رسمی ...

    |

    اقتصاد صنعت هوایی مهمتر از موضوع تحریم قطعه یا هواپیما است و آسیب اصلی به اقتصاد این صنعت وارد شده است . تحریم‌ها سبب پیر شدن صنعت هوایی کشور شده و اکنون متوسط عمر ناوگان هوایی کشور بیش از ۲۷ سال است .

    |

    نظرات کاربران