در حال بارگذاری ...
  • فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در فرودگاه بین‌المللی زاهدان فراهم شده است

    با وجود ظرفیت‌های بخش‌های مختلف اقتصادی ، کشاورزی و بازرگانی و موقعیت استراتژیک و منحصر به فرد ژئوپلتیکی استان سیستان و بلوچستان در منطقه و همجواری آن با کشورهای پاکستان و افغانستان و جنوب خلیج‌فارس و دریای عمان ، خوشبختانه شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی پایدار در استان فراهم شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان معتقد است که با وجود ۱۲۰۰ کیلومتر مرز زمینی ، ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی و همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان و جنوب خلیج فارس و دریای عمان ، فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان و فرودگاه‌ بین‌المللی زاهدان فراهم شده است .

    مهدی خسروی بنجار افزود : برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در فرودگاه‌های استان ، نخستین نشست معرفی نیازهای سرمایه‌گذاری فرودگاه بین‌المللی زاهدان و ظرفیت‌های موجود آن با حضور روسای دانشگاه‌های استان ، روسای پارک‌های علم و فناوری ، سازمان همیاری شهرداری‌ها ، مدیران حوزه صنعت و معدن ، میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت‌های دانش بنیان در فرودگاه زاهدان برگزار شده و دومین نشست آن نیز بزودی برگزار می‌شود .

    مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان بیان کرد : در این نشست مقرر شده هر یک از روسای دانشگاه‌ها ، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان کارگروه‌های خود را برای برگزاری میزگردهای تخصصی و بررسی نیازمندی‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های استان معرفی کنند تا بتوانیم به جمع‌بندی‌های مشخصی برسیم .

    خسروی بنجار اظهار داشت : با وجود ظرفیت‌های بخش‌های مختلف اقتصادی ، کشاورزی و بازرگانی و موقعیت استراتژیک و منحصر به فرد ژئوپلتیکی استان سیستان و بلوچستان در منطقه و همجواری آن با کشورهای پاکستان و افغانستان و جنوب خلیج‌فارس و دریای عمان ، خوشبختانه شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی پایدار در استان فراهم شده است . سرمایه‌گذاران می‌توانند در زمینه ساخت پارکینگ طبقاتی ، جایگاه تشریفات اختصاصی، خدمات هندلینگ زمینی ، کارگو و باشگاه خلبانی و مرکز آموزش پروازهای فوق سبک در حوزه هوانوردی عمومی در فرودگاه زاهدان سرمایه‌گذاری کنند .

    خسروی بنجار ، ساخت جایگاه سوخت، کترینگ، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مجتمع‌های نمایشگاهی ، مجموعه‌های ورزشی و ساخت هتل در اراضی فرودگاهی را از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه بین‌المللی زاهدان عنوان کرد و گفت: ساخت باشگاه خلبانی و مرکز آموزش پروازهای فوق سبک در فرودگاه خاش از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این فرودگاه است .

    وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ مورد فرصت سرمایه‌گذاری در فرودگاه بین‌المللی زاهدان و یک مورد در فرودگاه خاش برای سرمایه‌گذاران احصاء شده است ، افزود : فرودگاه بین‌المللی شهدای زاهدان با ۸۱۰ هکتار مساحت ، فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری است و با وجود زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاران باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند . فرودگاه زاهدان به عنوان هشتمین فرودگاه بین‌المللی کشور و دارا بودن موقعیت ویژه‌ای در شرق کشور در توسعه حمل ونقل استان نقش مهمی دارد و این فرودگاه با ارائه خدمات فرودگاهی مناسب در این منطقه محل تردد و رفت وآمد سرمایه‌گذاران، تجار، بازرگانان ، اساتید دانشگاهی و دانشجویان و گردشگران داخلی و خارجی است .

    مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان بیان کرد : در حال حاضر فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این استان ۶ فرودگاه زاهدان ، زابل ، سراوان ، خاش ، ایرانشهر و کنارک فعال هستند و انتظار داریم با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این فرودگاه‌ها ، بتوانیم در توسعه اقتصادی استان سیستان و بلوچستان نقش‌آفرینی کنیم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ۹۴۶۱ زائر اربعین با ۸۶ پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به نجف اشرف اعزام و پذیرش شدند .

    |

    از آنجا که توسعه فرودگاه بین‌المللی مشهد در ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران اهمیتی دوچندان دارد ؛ باید مسیر هوشمندسازی این فرودگاه تسریع پیدا کند .

    |

    در طی این سال‌ها ، سازمان هواپیمایی کشوری ضمن برگزاری جلسات و همچنین نامه‌نگاری‌های متعدد ، به شرکت KLM اعلام شده بود که در صورت برقراری پروازهای عبوری و رساندن آن به سقف قبل از توقف ، پرداخت ریالی شرکت KLM در سال ۱۳۹۸ مورد تایید است ، اما KLM موضوع را نپذیرفت و بر لزوم پرداخت ...

    |

    موکب‌داران عراقی که از هفته گذشته وارد کشورمان شده‌اند ، کار خود را برای برپایی موکب در اطراف حرم مطهر امام هشتم شیعیان آغاز کرده‌اند و تا روز ۱۴ شهریورماه امسال از عزاداران امام رضا(ع) در اطراف حرم پذیرایی خواهند کرد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل مخابرات ، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی شرکت فرودگاه‌ها گفت : یکی از دستاوردهای متخصصین شرکت ...

    |

    نظرات کاربران