در حال بارگذاری ...

فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در فرودگاه بین‌المللی زاهدان فراهم شده است

با وجود ظرفیت‌های بخش‌های مختلف اقتصادی ، کشاورزی و بازرگانی و موقعیت استراتژیک و منحصر به فرد ژئوپلتیکی استان سیستان و بلوچستان در منطقه و همجواری آن با کشورهای پاکستان و افغانستان و جنوب خلیج‌فارس و دریای عمان ، خوشبختانه شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی پایدار در استان فراهم شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان معتقد است که با وجود ۱۲۰۰ کیلومتر مرز زمینی ، ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی و همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان و جنوب خلیج فارس و دریای عمان ، فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان و فرودگاه‌ بین‌المللی زاهدان فراهم شده است .

مهدی خسروی بنجار افزود : برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در فرودگاه‌های استان ، نخستین نشست معرفی نیازهای سرمایه‌گذاری فرودگاه بین‌المللی زاهدان و ظرفیت‌های موجود آن با حضور روسای دانشگاه‌های استان ، روسای پارک‌های علم و فناوری ، سازمان همیاری شهرداری‌ها ، مدیران حوزه صنعت و معدن ، میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت‌های دانش بنیان در فرودگاه زاهدان برگزار شده و دومین نشست آن نیز بزودی برگزار می‌شود .

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان بیان کرد : در این نشست مقرر شده هر یک از روسای دانشگاه‌ها ، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان کارگروه‌های خود را برای برگزاری میزگردهای تخصصی و بررسی نیازمندی‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های استان معرفی کنند تا بتوانیم به جمع‌بندی‌های مشخصی برسیم .

خسروی بنجار اظهار داشت : با وجود ظرفیت‌های بخش‌های مختلف اقتصادی ، کشاورزی و بازرگانی و موقعیت استراتژیک و منحصر به فرد ژئوپلتیکی استان سیستان و بلوچستان در منطقه و همجواری آن با کشورهای پاکستان و افغانستان و جنوب خلیج‌فارس و دریای عمان ، خوشبختانه شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی پایدار در استان فراهم شده است . سرمایه‌گذاران می‌توانند در زمینه ساخت پارکینگ طبقاتی ، جایگاه تشریفات اختصاصی، خدمات هندلینگ زمینی ، کارگو و باشگاه خلبانی و مرکز آموزش پروازهای فوق سبک در حوزه هوانوردی عمومی در فرودگاه زاهدان سرمایه‌گذاری کنند .

خسروی بنجار ، ساخت جایگاه سوخت، کترینگ، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مجتمع‌های نمایشگاهی ، مجموعه‌های ورزشی و ساخت هتل در اراضی فرودگاهی را از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه بین‌المللی زاهدان عنوان کرد و گفت: ساخت باشگاه خلبانی و مرکز آموزش پروازهای فوق سبک در فرودگاه خاش از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این فرودگاه است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ مورد فرصت سرمایه‌گذاری در فرودگاه بین‌المللی زاهدان و یک مورد در فرودگاه خاش برای سرمایه‌گذاران احصاء شده است ، افزود : فرودگاه بین‌المللی شهدای زاهدان با ۸۱۰ هکتار مساحت ، فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری است و با وجود زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاران باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند . فرودگاه زاهدان به عنوان هشتمین فرودگاه بین‌المللی کشور و دارا بودن موقعیت ویژه‌ای در شرق کشور در توسعه حمل ونقل استان نقش مهمی دارد و این فرودگاه با ارائه خدمات فرودگاهی مناسب در این منطقه محل تردد و رفت وآمد سرمایه‌گذاران، تجار، بازرگانان ، اساتید دانشگاهی و دانشجویان و گردشگران داخلی و خارجی است .

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان بیان کرد : در حال حاضر فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این استان ۶ فرودگاه زاهدان ، زابل ، سراوان ، خاش ، ایرانشهر و کنارک فعال هستند و انتظار داریم با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این فرودگاه‌ها ، بتوانیم در توسعه اقتصادی استان سیستان و بلوچستان نقش‌آفرینی کنیم .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس گفت : در راستای الزامات سازمان هواپیمایی کشوری برای عملیاتی شدن فرودگاه شهدای زرقان ، دو ...

|

پدافند غیرعامل درصدد شناسایی آسیب‌ها و مخاطرات برای پیشگیری و کاهش این رخدادها و به تبع آن ، استمرار خدمات‌رسانی مطلوب فرودگاه‌ها در مواقع بحرانی است .

|

در این روز مقرر شده با برگزاری آیین بزرگداشتی از خدمات مدیران اسبق و فعالان پیشکسوت عرصه‌های بازرگانی فرودگاه‌ها قدردانی و همزمان با این مراسم از عملکرد فرودگاه‌های برتر در بخش‌های مختلف مرتبط با حوزه‌های مختلف بازرگانی فرودگاهی ، تجلیل شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در ششمین نشست از سلسله نشست‌های شورای سیاست‌گذاری ، هماهنگی و تحول حمل و نقل کشور ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت ...

|

با برنامه ریزی‌های انجام شده در این ایام شرایط برای تهیه بلیت سفر به حرم مطهر امام رضا(ع) از تمام فرودگاه‌های کشور برای زائران آن حضرت مهیا بود و با اجرای سیستم نظارت کامل ، بلیت در داخل فرودگاه‌های کشور با نرخ مصوب به مسافران و زائران عرضه شد .

|

نظرات کاربران