در حال بارگذاری ...
  • رشد ۵۵ درصدی ترانزیت کشور در ۳ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳

    عدد رشد ترانزیت جاده‌ای در این ۳ ماه ۶۹ درصد بوده که رقمی بی‌سابقه در ترانزیت جاده‌ای به شمار می‌رود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موفقیت‌ها را شاخص‌ها و اعداد و ارقام نشان می‌دهند ، از رشد ۵۵ درصدی ترانزیت کشور در ۳ ماهه سال جاری نسبت به ۳ ماهه سال گذشته خبر داد .

    مهرداد بذرپاش امروز چهارشنبه ۳۰ خردادماه در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی با بیان اینکه موفقیت‌ها را شاخص‌ها و اعداد و ارقام نشان می‌دهند ، گفت : ترانزیت در ۳ ماهه امسال نسبت به ۳ ماهه سال گذشته ۵۵ درصد رشد داشته است .

    وی افزود : این آمار زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم ترانزیت سال ۱۴۰۲ نیز نسبت به سال ۱۴۰۱ ، ۵۸ درصد رشد داشته است . آمار موجود نشان از آن دارد که رشد ترانزیت ادامه پیدا می‌کند و امیدواریم رکورد بی‌سابقه‌ای در ترانزیت کشور ثبت شود .

    بذرپاش همچنین اظهار کرد : عدد رشد ترانزیت جاده‌ای در این ۳ ماه ۶۹ درصد بوده که رقمی بی‌سابقه در ترانزیت جاده‌ای به شمار می‌رود .




    مطالب مرتبط

    با ادامه روند کنونی می‌توان پیش‌بینی کرد که ترانزیت کالا امسال از ۲۲ میلیون تن عبور کند . این در حالی است که در احکام برنامه برای سال اول هدف ۱۶ میلیون تن در نظر گرفته شده است و اگر رقم ۲۲ میلیون تن محقق شود ، ۶ میلیون تن بیشتر از هدف برنامه توسعه خواهد بود .

    |

    طبق قانون برنامه هفتم در سال اول این برنامه ترانزیت ١۶ میلیون تنی هدف‌گذاری شده اما با این روند میزان ترانزیت تا پایان امسال از ٢٢ میلیون تن عبور می‌کند که این موضوع آرزوی کشور در بخش ترانزیتی بود که این موفقیت ماحصل توسعه روابط با کشورهای همسایه بود و در بخش توسعه ترانزیت ...

    |

    کلان پروژه ایران راه ، به‌عنوان یکی از سرفصل‌های تعریف فرصت‌های ترانزیتی و لجستیکی ایران در دستور کار دولت قرار گرفت که در ذیل آن پروژه‌های متعددی در حوزه‌های مختلف اجرا شد .

    |

    همواره تاکید رئیس‌جمهوری فقید بر این بود که توسعه ترانزیت می‌تواند به‌اندازه نفت در کشور درآمد داشته باشد و همه برنامه‌های کلان پروژه ایران راه از جمله توسعه زیرساخت‌ها چه در خطوط ریلی و چه در بخش جاده‌ای و هم در بخش توسعه نرم‌افزارها و تسهیل تردد کالا و مسافر در ...

    |

    توافقات انجام شده در نشست‌های کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان طی یک سال گذشته ، منجر به افزایش دادوستد دو کشور شده ؛ به گونه‌ای که کشور پاکستان با سهم ۴.۲ درصدی از کل صادرات کشور ، جایگاه ششم مقاصد صادراتی ایران را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در ...

    |

    نظرات کاربران