در حال بارگذاری ...
  • ایران در مسیر تبدیل شدن به کانون منطقه‌ای آموزش‌های تخصصی با همکاری اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای

    ایران در مسیر تبدیل به کانون منطقه‌ای آموزش های تخصصی کشورهای منطقه ، به‌ویژه اعضای اکو با همکاری اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای قرار دارد و در همین راستا برنامه‌های مختلفی از جمله امضای تفاهم نامه مشترک ، فعال‌سازی کمیته راهبری آموزش ، برگزاری رویداد های علمی و مشترک و برگزاری نخستین دوره تخصصی تربیت مربی (TTT) با همکاری مشترک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای و اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران به‌منظور تقویت همکاری ها و توسعه اقدامات با موفقیت انجام شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بر اساس راهبرد بهره‌مندی حداکثری از فرصت‌های بین‌المللی و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای ، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، اولین دوره بین‌المللی آموزش‌های حرفه‌ای تربیت مربی را با حضور مدرسان بین‌المللی حمل‌ونقل جاده‌ای ، در تابستان سال جاری در مرکز توسعه آموزش ، مطالعات و نوآوری سازمان ، با همکاری اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای (IRU) برگزار می‌کند .

    رئیس مرکز توسعه آموزش ، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری با بیان این خبر گفت : اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای (IRU) با بیش از ۷۵ سال سابقه فعالیت بین‌المللی ، در ژنو تأسیس و ضمن ایفای نقش نمایندگی حمل‌کنندگان جاده‌ای جهان ، به‌عنوان نماینده بین‌الدولی حوزه حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای و نیز مرکز موسسات ضامن سراسر جهان از طریق صدور سند کارنه در حمل جاده‌ای ، فعالیت نموده و لذا توامان هم در نقش طرف اصلی مشورت و نیز بازوی اصلی اجرایی سازمان ملل و نیز کمیسیون اقتصادی اجتماعی سازمان ملل در اروپا (UNECE) فعالیت می‌کند .

    حمزه ذاکری افزود : مهمترین ماموریت سازمان ایرو ، تسهیلگری توسعه ترانزیت ، ارائه و انتقال تجربیات در اختیار به کلیه کشورهای جهان بوده و اکنون با بیش از ۱۷۰ عضو از ۷۵ کشور دنیا ، مشغول ارائه خدمات بوده که جمهوری اسلامی ایران با پیشتازی در صدر جدول صدور کارنه‌تیر جهان و دیگر زمینه‌های همکاری ، در دسته اعضای برجسته ایرو طبقه‌بندی می‌گردد . در راستای اجرای تفاهم‌نامه سه‌جانبه منعقده در اسفند ۱۴۰۱ در ژنو ، مقرر است با مشارکت اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای (IRU) ، سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران ، اولین دوره ویژه تربیت مربیان حرفه‌ای در ایران و بر اساس استانداردهای IRU در تابستان ۱۴۰۳ برگزار شود که تحقق آن موجب خواهد شد ایران به الگویی موفق در تربیت مربیان حرفه‌ای منطقه تبدیل شود .

    ذاکری خاطرنشان نمود : ایرو معتقد است ، ایران دارای ظرفیت بی‌نظیری برای تبدیل‌شدن به الگوی بین‌المللی در تربیت بهترین رانندگان است و بر همین اساس از ابتدای سال ۱۴۰۲ و پس از امضای تفاهم‌نامه الحاقی مشترک سه‌جانبه در آذر ۱۴۰۲ ، اقداماتی زیرساختی به منظور توسعه بستر استاندارد در سطح بین‌المللی در دستور کار قرار گرفته و استانداردسازی ادوار تخصصی در مرکز توسعه آموزش ، مطالعات و نوآوری و با همکاری دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی آغاز می‌شود .

    وی خاطرنشان کرد : در این همکاری مشترک، دانش‌افزایی و ظرفیت‌سازی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مورد توجه ویژه قرار گرفته و طی این فرآیند مقرر شده به منظور افزایش دانش و ظرفیت‌سازی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای ایران ، همکاری سه‌جانبه موصوف، در بخش آموزش حرفه‌ای حمل‌ونقل جاده‌ای تقویت شود . محتواهای آموزشی تخصصی توسط کمیته حمل‌ونقل زمینی کمسیون اقتصادی اجتماعی سازمان ملل در اروپا و اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای تهیه و پیش بینی می‌شود بهره‌مندی از یافته‌های جهانی و استانداردسازی فعالیت‌های مرتبط موجب ارتقای کیفی خدمات و ایجاد فرصت های بین‌المللی برای کشور ، شرکت های حمل‌ونقل و رانندگان گردد .

    رئیس مرکز توسعه آموزش ، مطالعات و نوآوری در ادامه اشاره کرد : ایران در مسیر تبدیل به کانون منطقه‌ای آموزش های تخصصی کشورهای منطقه ، به‌ویژه اعضای اکو با همکاری اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای قرار دارد و در همین راستا برنامه‌های مختلفی از جمله امضای تفاهم نامه مشترک ، فعال‌سازی کمیته راهبری آموزش ، برگزاری رویداد های علمی و مشترک و برگزاری نخستین دوره تخصصی تربیت مربی (TTT) با همکاری مشترک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای و اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران به‌منظور تقویت همکاری ها و توسعه اقدامات با موفقیت انجام شده است .

    ذاکری یادآور شد : محدوده همکاری سازمان با ایرو و افق پیش رو و چارچوب همکاری بین‌المللی حمل‌ونقل جاده‌ای برای ایجاد نظام حمل‌ونقل کارآمد ، بهبود ساختار و اجزای حمل‌ونقل جاده‌ای ، ایجاد مهارت حرفه‌ای برای تمامی افراد فعال در چرخه حمل‌ونقل جهت رانندگی ایمن ، حمل‌ونقل پایدار و هماهنگ با مقررات جهان‌شمول حمل‌ونقل جاده‌ای مواد خطرناک ، آموزش و صدور گواهینامه برای مربیان حمل‌و‌نقل جاده‌ای و ارتقا سطح خدمات به بالاترین سطح استانداردها ، از محورهای مورد پیگیری مشترک است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، جهش تولیدات نوآورانه ، راهبرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به منظور اثر گذاری مطلوب تر خدمات با مشارکت مردمی فناوران و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در راستای ارتقا سطح مناسبات حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای و ترانزیتی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان ، ...

    |

    گفتنی است کتاب Automation and Computational Intelligence for Road Maintenance and Management: Advances and “Applications با عنوان «اتوماسیون و هوش محاسباتی برای نگهداری و مدیریت راه ، پیشرفت‌ها و کاربردها» توسط انتشارات بین‌المللی WILEY به چاپ رسیده است .

    |

    رفع نقاط حادثه‌خیز ، خط کشی ، شستشوی تابلوها ، نصب علائم ، شانه‌سازی و … از جمله اقداماتی است که می‌تواند در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها مسیر اربعین در دستور کار قرار گیرد .

    |

    در مجموع و در بازه زمانی سال گذشته تا کنون ۴۲ کیلومتر از راه‌های درون و برون شهری ایوان بهسازی و روکش آسفالت شده است . عملیات اجرایی روکش آسفالت چهار و نیم کیلومتر دیگر نیز با اعتباری معادل ۱۱۰ میلیارد ریال در دست اجرا است .

    |

    نظرات کاربران