در حال بارگذاری ...
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد ریالی برای ایمنی راه‌های استان کردستان

    نصب ۸ کیلومتر حفاظ ایمنی ، ایمن‌سازی اضطراری راه‌ها در ۲۵۰ مقطع ، احداث و نگهداری ۲۲ دستگاه چراغ چشمک زن از جمله دیگر اقدامات این معاونت در زمینه یاده شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت : از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف برای ایمنی راه‌های استان هزینه شد .

    صلاح الدین محمدی با تاکید بر اهمیت وجود تابلو و علائم ایمنی و تابلوهای اطلاعاتی در راستای ارتقاء ایمنی جاده‌ها و تاثیر آن در ایمنی کابران جاده‌ای ، اظهار کرد : از ابتدای سال تاکنون ۸۵۰ عدد تابلو و علایم ایمنی راه تعمیر و ۶۵۰ عدد تابلو و علایم جدید نیز نصب شده است . همچنین در بخش تابلوهای اطلاعاتی ۲۵۰ متر مربع تعمیر و نگهداری و ۱۲۰ متر مربع تابلو جدید نصب شده است .

    وی از احیای ۸۷۰ کیلومتر خط کشی در این مدت خبر داد و اذعان کرد : نصب ۸ کیلومتر حفاظ ایمنی ، ایمن‌سازی اضطراری راه‌ها در ۲۵۰ مقطع ، احداث و نگهداری ۲۲ دستگاه چراغ چشمک زن از جمله دیگر اقدامات این معاونت در زمینه یاده شده است .

    محمدی مجموع اعتبارات هزینه شده در بخش ایمنی راه‌ها از ابتدای سال تاکنون را بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد : با توجه به وسعت راه‌های روستایی و لزوم ارتقا ایمنی کاربران جاده‌ای در این محورها ، نیازمند ۵۶۳۳ میلیارد ریال اعتبار هستیم که با تامین هر میزان از آن توسط منابع استانی ، بدون شک اقدامات مناسبی در خصوص بهبود ایمنی در این محورها صورت خواهد گرفت .

    وی در پایان به عملکرد سال گذشته در حوزه ایمنی راه‌ها گریزی زد و یادآور شد : احیای خط کشی به طول ۳ هزار و ۳۲۷ کیلومتر ، نصب حفاظ ایمنی به طول ۲۲ کیلومتر ، اجرای روشنایی در ۱۳ تقاطع ، ایمن‌سازی اضطراری راه‌ها یک هزار ۳۱۵ مقطع، احداث و نگهداری ۱۰۲ دستگاه چراغ‌های چشمک زن ، تعمیر و نصب ۴ هزار و ۴۵۰ مورد تابلو علایم ایمنی راه و تعمیر ، نگهداری و نصب یک هزار و ۳۹۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی از اقدامات شاخص سال گذشته است .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون ۵ اکیپ بهسازی و روکش آسفالت در سطح راه‌های استان فعال هستند و به‌زودی نیز سایر اکیپ ها نیز فعال خواهند شد تا محورهای استان برای سفرهای تابستانی و ایام اربعین حسینی آماده سازی شوند .

    |

    این آموزش‌ها در طول سال تحصیلی ادامه خواهد یافت و در راستای ترویج و فرهنگ‌سازی رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ، بسته‌های آموزشی از جمله لوازم‌التحریر ، بادگیر و برچسب‌های شبرنگ و کلاه ایمنی اهدا می‌شود .

    |

    کل مبلغ قرارداد ۱۴/۵ میلیارد تومان و طول مسیر ۱۰ کیلومتر است .

    |

    ۶۲ شرکت مسافربری در استان در حال خدمات‌رسانی به مردم و مسافران هستند .

    |

    از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در حوزه نگهداری راه‌های اصلی و شریانی شامل اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت، ماسه آسفالت و بازیافت سرد و گرم، عملیات حفاظتی رویه ، لکه‌گیری و درزگیری برای ۴۶ هزار و ۱۹۵ کیلومتر از طول راه‌های اصلی و شریانی کشور انجام شده است .

    |

    نظرات کاربران