در حال بارگذاری ...

پیشرفت ۸۸ درصدی بزرگراه بجنورد - جنگل گلستان در استان خراسان شمالی

احداث باند دوم بهشهر - گرگان - آزادشهر - بجنورد - قوچان به طول ۵۶۴ کیلومتر به عنوان بخشی از کریدور سراسری شرق به غرب است که به دلیل جاذبه‌های گردشگری شمال کشور و بارگاه علی ابن موسی الرضا (ع) در شمال شرق و تردد سالانه بالغ بر ۲۰ میلیون زائر و مسافر از اهمیت به سزایی برخوردار است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در بازدید از پروژه‌های استان خراسان شمالی گفت : عملیات اجرایی ۳۱ کیلومتر باقیمانده از بزرگراه بجنورد - جنگل گلستان به عنوان بخشی از کریدور بزرگراهی شرق به غرب کشور با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی در حال اجرا است .

خیراله خادمی در سفر به استان خراسان شمالی از روند اجرای پروژه‌های تقاطع غربی کنارگذر شمالی بجنورد ، بزرگراه بجنورد - جنگل گلستان به ویژه محدوده رانشی خندقلو در این پروژه بازدید کرد .

معاون وزیر راه و شهرسازی بزرگراه بجنورد - جنگل گلستان را بخشی از کریدور بزرگراهی شرق به غرب کشور اعلام کرد و گفت : احداث باند دوم بهشهر - گرگان - آزادشهر - بجنورد - قوچان به طول ۵۶۴ کیلومتر به عنوان بخشی از کریدور سراسری شرق به غرب است که به دلیل جاذبه‌های گردشگری شمال کشور و بارگاه علی ابن موسی الرضا (ع) در شمال شرق و تردد سالانه بالغ بر ۲۰ میلیون زائر و مسافر از اهمیت به سزایی برخوردار است .

وی با اشاره به عبور ۲۷۲ کیلومتر از این بزرگراه در استان خراسان شمالی ادامه داد : در حال حاضر عملیات اجرایی ۱۰۳ کیلومتر از باند دوم محور تکمیل و زیر عبور قرار دارد و و در صورت تامین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز تا پایان سال جاری ۲۰ کیلومتر از این میزان آماده آسفالت و بهره برداری است .

معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل بیش از ۳۰ درصد از این مسیر در دولت سیزدهم خبر داد و گفت : از زمان اولین سفر استانی رییس جمهور شهید به استان تاکنون ۲۰ کیلومتر از مسیر تکمیل و به بهره برداری رسیده است و پیشرفت فیزیکی ۳۱ کیلومتر باقیمانده حدود ۷۰ درصد است .

وی در بازدید از محدوده رانشی خندقلو اظهار کرد : مطالعات جامع این محدوده به درخواست مقامات استانی نیز توسط شرکت ساخت و توسعه به وسیله آزمایش‌های صحرایی و آزمایشگاهی با جدیت در حال انجام است و به زودی طرح کامل برای اجرایی شدن و رفع مشکل این محدوده ارایه می‌شود .

پیشرفت فیزیکی ۶۶ درصدی محور میامی - جاجرم

خادمی همچنین طول راه‌های اصلی در دست ساخت استان خراسان شمالی را ۹۲ کیلومتر در قالب محور میامی-جاجرم دانست و افزود: این مسیر اتصال مرکز استان به پایتخت را حدود ۴۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند که در حال حاضر عملیات اجرایی آن با پیشرفت فیزیکی ۶۶ درصدی در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ساخت راه آهن اتصالی جوین - اسفراین را یکی دیگر از زیرساخت‌های حمل و نقلی استان اعلام کرد و اظهار داشت: این محور به طول ۵۸ کیلومتر از ایستگاه راه آهن نقاب در محور تهران - مشهد منشعب و به مجتمع فولاد و لوله گستر اسفراین و شهر اسفراین متصل می‌شود که در حال حاضر ۷۴ درصد در بخش زیرسازی پیشرفت فیزیکی دارد .

خادمی این مسیر ریلی را کوتاه‌ترین و مطمئن‌ترین خط ریلی برای اتصال استان به شبکه سراسری ریلی عنوان کرد و یادآور شد : در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت ایستگاه اسفراین نیز با پیشرفت فیزیکی ۲۲ درصد در حال انجام است و به منظور تکمیل عملیات باقیمانده به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، عملیات احداث بخشی از باند دوم بزرگراه بافت – ارزوئیه – حاجی‌آباد ، به‌عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار حوزه ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ، در جریان بازدید از محور طارم – بناب – ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت‌ و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت : از مجموع حدود ۲۰۰ کیلومتر آزادراه برنامه‌ریزی‌شده برای ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با حکم معاون وزیر راه و شهرسازی ، وحید تشکری به عنوان سرپرست اداره کل بهره‌برداری آزادراه‌ها منصوب شد .

|

آزادراه کنارگذر شمالی کرج با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۵ درصد ، نقش مهمی در توسعه پایدار شبکه آزادراهی کشور دارد و با ایجاد مسیر جایگزین برای ترافیک بین‌استانی ، بار محورهای پرترافیک را کاهش می‌دهد . علاوه بر این ، مسیرهای ورودی و خروجی آن ، روان‌سازی رفت و آمد درون‌شهری کرج را ...

|

نظرات کاربران