در حال بارگذاری ...

ترانزیت ریلی زغال سنگ از روسیه به هندوستان از مسیر ایران برای اولین بار

این محموله در مرز سرخس از واگن های روسی به واگن های ایرانی ترانسشیپمنت شده و در شبکه ریلی ایران با واگن های ایرانی سیر می‌کند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با پیگیری‌های راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم و پس از تجربه موفق ترانزیت ریلی کود پتاس ، با توافق راه‌آهن ایران و روسیه ، برای اولین بار امروز دو قطار شامل ۵۹ واگن زغال‌سنگ - صادرات مستمر روسیه به هند - از مرز سرخس وارد کشور شد و در حال ترانزیت به هند است .

سید میعاد صالحی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از ورود دو قطار باری شامل ۵۹ واگن زغال‌سنگ ترانزیتی با مبدا روسیه برای اولین بار خبر داد .

با توجه به مطلوبیت های اقتصادی حمل بارهای ترانزیتی از شاخه شرقی کریدور شمال - جنوب و پیگیری و توافقات انجام شده بین راه آهن ج.ا.ا. ایران و راه آهن روسیه و راه آهن های مسیر ، دو قطار باری شامل ۵۹ واگن زغال سنگ ترانزیتی از مبدا ایستگاه باردینو در منطقه سیبری غربی کشور روسیه به مقصد کشور هندوستان ، روز جاری از مرز ریلی سرخس وارد کشور شد. مسیر حمل در شبکه ریلی ایران حدود ۱۶۰۰ کیلومتر از ایستگاه سرخس تا ایستگاه بندرعباس است .

این محموله در مرز سرخس از واگن های روسی به واگن های ایرانی ترانسشیپمنت شده و در شبکه ریلی ایران با واگن های ایرانی سیر می‌کند .

گفتنی است زغال سنگ یک کالای استراتژیک و از صادرات پر حجم و مستمر روسیه به هند است که تاکنون به صورت دریایی حمل می‌شد و ترانزیت ریلی آن می‌تواند نتایج اقتصادی قابل توجهی داشته باشد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، علی ضیایی مدیر اندیشکده حمل و نقل ایران در نشست آسیب شناسی عدم شکل گیری ترانزیت ریلی در کریدور شمال - جنوب که به همت اندیشکده ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، حسن صدیقی رئیس کارگروه حمل و نقل بین‌المللی انجمن ریلی در نشست آسیب شناسی عدم شکل گیری ترانزیت ریلی در کریدور شمال - جنوب ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، یوگینی بارانوف نماینده شرکت RZD Logistika در ایران در نشست آسیب شناسی عدم شکل گیری ترانزیت ریلی در کریدور شمال - جنوب که به همت ...

|

برای فعال کردن کریدور شمال - جنوب باید حجم مبادلات را بالا برد و برای این موضوع گلوگاه هایی وجود دارد که در صورت اطمینان از حجم بار ، امکان افزایش ظرفیت وجود دارد .

|

از آنجا که بیشترین حجم ترانزیت ریلی راه آهن ایران با کشورهای CIS صورت می گیرد ، از اهداف اصلی عضویت راه آهن ایران در این شورا ، اخذ مجوز سیر واگن های ایرانی در شبکه ریلی کشورهای CIS است و در این خصوص ، مذاکرات و اقدامات لازم در حال انجام است .

|

نظرات کاربران